חדשות בארץ

הפסקת אש בדרום – צה"ל הודיע על חזרה לשגרה

בעזה דיווחו כי הפסקת האש נכנסה לתוקף לפנות בוקר. בישראל הרשמית לא מאשרים, אך צה"ל הודיע על הסרת מגבלות ההתגוננות ומשרד החינוך הודיע כי הלימודים בדרום יתקיימו כסדרם. עם זאת, ביישובים שונים הוחלט שלא להחזיר את התלמידים לספסל הלימודים

הרס ברפיח כתוצאה מתקיפות צה"ל (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)הרס ברפיח כתוצאה מתקיפות צה"ל (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

צה"ל הודיע הבוקר (שני) על הסרת כלל מגבלות ההתגוננות שהוטלו שלשום על העורף בעקבות ההסלמה בדרום. ההודעה באה לאחר שמצרים והאו"ם הצליחו להשיג הפסקת אש בין ישראל וארגוני הטרור. ערוץ הטלוויזיה של החמאס, אל-אקסא, דיווח כי הפסקת האש נכנסה לתוקף בשעה 04:30 לפנות בוקר, אך בדומה לסבבי לחימה קודמים, בישראל הרשמית לא אישרו את הידיעה, ולא ברור מהן ההבנות שהושגו בין הצדדים – אם אכן הושגו.

הידיעות הראשונות על התקדמות במגעים להפסקת אש החלו לצאת אמש בסביבות השעה 23:00. מקורות תקשורת בעזה, ובהמשך ערוצי טלוויזיה ערביים, דיווחו כי מצרים והאו"ם עושים מאמצים קדחתניים להביא לנצירת האש. בחלק מהדיווחים נטען כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה בחצות, אך במהלך הלילה המשיכו הפלסטינים לירות רקטות לעבר יישובי הדרום, אם כי לא דווח על נפילות או על יירוטים של מערכת כיפת ברזל. ביומיים האחרונים נרשמו כ- 690 שיגורי רקטות לעבר ישראל. כיפת ברזל יירטה יותר מ- 240 רקטות. 4 אזרחים ישראליים נהרגו בסבב הלחימה – המשמעותי ביותר מאז מבצע "צוק איתן".

צה"ל מצדו המשיך גם הלילה בתקיפות האוויריות ברצועה. במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב כ- 30 יעדי טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי, שכללו בין היתר מתחמים צבאיים, עמדות שיגור, עמדות תצפית, חדר מלחמה, מתקן אימונים המשמש את הכוחות הימיים ומספר כלי שיט מבצעיים. במהלך סבב הלחימה כולו הותקפו כ- 350 יעדי טרור, כ- 25 מחבלים נהרגו. בסבב זה חזרה ישראל – לראשונה מאז "צוק איתן" – למדיניות הסיכולים הממוקדים כשחיסלה את חאמד אל-חודרי, חלפן הכספים העזתי אשר היה אחראי על העברות הכספים מאיראן לארגוני הטרור ברצועה.

מוקדם יותר אמש תקף חיל האוויר את בניין לשכתו של תופיק אבו נעים, שר הפנים וראש המנגנונים בלשכה המדינית של חמאס, במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה. אבו נעים נכלא בישראל ב- 1991, שוחרר ב- 2011 במסגרת עסקת שליט והשתלב לאחר מכן בהנהגת החמאס. "אבו נעים אחראי על מנגנוני הביטחון של ארגון הטרור חמאס, שנעשה בהם שימוש להוצאת פעולות טרור צבאיות", נמסר מצה"ל. זמן קצר קודם לכן תקפו מטוסי קרב בניין בן 7 קומות של חמאס בשכונת אל-פרקאן בעזה, שמוקם בצמוד לבית ספר והסווה תוואי מנהרת לחימה. על פי צה"ל, החמאס השתלט על המבנה בשנת 2010, בזמן תהליכי בנייתו, וניצל את הבנייה בחפירת רשת מנהרות מסועפת ומשמעותית תחתיו.

במשרד החינוך הודיעו כי הלימודים ברחבי הדרום יתקיימו כסדרם, אם כי ביישובים שונים החליטו הרשויות שלא להחזיר את התלמידים לספסל הלימודים. מעיריית אשקלון נמסר כי למרות הסרת המגבלות על ידי פיקוד העורף הוחלט שלא לקיים את הלימודים, וזאת על מנת "לאפשר חזרה מיטבית לשגרה בהדרגה". גם במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב הוחלט שלא לחדש את הלימודים. במכללת ספיר לא יתקיימו היום לימודים.

באשדוד יפתחו בתי הספר את שעריהם החל מהשעה 9:00. במועצה האזורית מרחבים הלימודים יחלו בשעה 10, למעט החינוך המיוחד שיחל לפעול בשעה 9. מעיריית שדרות נמסר כי הוחלט לקיים את הלימודים בכל מוסדות החינוך כדי להחזיר את החיים למסלולם, אם כי החזרה תהיה הדרגתית. ראש העירייה אלון דוידי אמר: "אנחנו מאמינים שצריכים לאפשר לילדים ולמורים להגיע לבתי הספר ולחזור אט אט לשגרה וגם לאפשר זאת להורים שצריכים ומעוניינים לחזור לעבודה". בנתיבות, קריית גת, קריית מלאכי, יבנה, שבע שבע, ובמועצות האזוריות בני שמעון, נחל שורק, יואב, עומר ובאר טוביה הלימודים יתקיימו כרגיל. במכללת חמדת הדרום ילמדו כרגיל, ובאוניברסיטת בן גוריון יחלו הלימודים בשעה 12.

תגיות:חמאסהפסקת אשמשרד החינוךרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה