חדשות יהדות

מקומם: בוטלה הפרדה בין נשים וגברים באירוע לציבור הדתי לזכר יום השואה

בשל התערבותה של דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, נאלצה עיריית חולון לבטל את ההפרדה בין נשים וגברים באירוע הזיכרון שיתקיים הערב, במהלכו יעביר הרב יגאל כהן שיעור תורה. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר כי מדובר ב"כפייה חילונית פונדמנטליסטית"

הרב יגאל כהןהרב יגאל כהן
אא

במסגרת האירועים השונים שיתקיימו החל מהערב (רביעי) ברחבי הארץ לציון יום השואה, תערוך עיריית חולון אירוע זיכרון באולם הספורט העירוני, המיועד לציבור הדתי בעיר. באירוע ישתתפו ראש העיר מוטי ששון וסגנו, וכן רב העיר הרב אברהם יוסף, ובמהלכו יעביר הרב יגאל כהן שיעור תורה. בחדשות 12 דווח אמש, כי האירוע היה אמור להתקיים בהפרדה מלאה בין נשים וגברים, אך התערבות משפטית אילצה את העירייה לחזור בה מכוונתה, ובאולם לא תהיה הפרדה.

על פי הידיעה, שדולת הנשים פנתה במכתב למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בבקשה להורות על מניעת ההפרדה בין המינים, או לחילופין להורות על ביטול האירוע. זילבר – הידועה מזה שנים כמי שפועלת לאכוף אי-הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, גם באירועים המיועדים לציבור הדתי בהם הדרישה להפרדה מגיעה מצידם של המשתתפים – הזדרזה לפנות לעיריית חולון ודרשה כי ההפרדה תבוטל.

בעירייה הסבירו כי ההחלטה לערוך את האירוע בהפרדה מלאה מקורה בעובדה שמדובר באירוע המיועד לציבור התורני, אם כי שאר תושבי העיר יכולים להשתתף בו. אך עקב התערבותה של זילבר חזרה בה, כאמור, העירייה, מהחלטתה.

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת, בצלאל סמוטריץ', יצא בחריפות נגד התערבותה של זילבר. סמוטריץ', שכזכור דורש לקבל לידיו את תיק המשפטים בממשלה הבאה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי זילבר "מבקשת ביהירות חצופה לחנך מחדש את הציבור הדתי ומונעת ממנו לקיים אירועים שתואמים את אמונתו הדתית". הוא הגדיר את התערבותה של זילבר כ"כפייה חילונית פונדמנטליסטית ומטורללת" וכתב כי זו סיבה נוספת להתעקשותו על תיק המשפטים: "בדרישות הקואליציוניות שלנו יש תיקון לחוק שיאפשר הפרדה מגדרית בשל אמונה דתית. האמת היא שזה המצב החוקי גם היום, והכפייה ההיפר-אקטיביסטית של זילבר, כמו במקרים רבים אחרים, היא בלתי חוקית בעליל. במצב הנוכחי אין מנוס מלהבהיר את זה שוב בחוק, וכך בעזרת השם נעשה".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר כי להתערבותה של זילבר אין כל סימוכין בחוק. בראיון לרדיו "קול חי" אמר מלכיאלי כי "ישבו כמה אנשים במשרד המשפטים והחליטו מה כן ומה לא. אין לזה אחיזה במציאות. בתפילה יש עזרת גברים ועזרת נשים, ואף אחד לא יגיד 'תתפללו ביחד', אבל היא החליטה שבאירועים אחרים, על אף שהם תורניים, אסור הפרדה. אם היה שם מישהו שמבין – זה לא היה קורה".

"או שאנחנו אזרחים שווי זכויות או שאנחנו תושבים ללא זכויות", הוסיף מלכיאלי. "הנשים שלנו רוצות אירוע נפרד, אנחנו רוצים אירועים נפרדים. הדתה זה מושג תקשורתי שהגיע בעקבות חששות ששר החינוך בנט יהפוך את המשרד לדתי יותר, מה שלא קרה. זה הולך ומתפשט. אחד מהדברים שנצטרך לתת את הדעת עליהם בכנסת הקרובה זה ההפרדה".

תגיות:יום השואההרב יגאל כהןבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה