שירה דאבוש (כהן)

האם זה באמת מה שמגיע לך, להתחתן מתוך עיוורון ולהתעורר כשיהיה חלילה מאוחר מדי?

הנגיעה מעוורת אותך, גונבת ממך את הרגש ומרחיקה אותך מהיכולת לבחור את מי שבאמת ראוי לך ואת ראויה לו. הנגיעה מביאה אותך למקום שבו הרגש גובר על השכל, ומעוות אותו. האם זה באמת מה שאת רוצה?

אא

אני רואה פה ושם פוסטים ושומעת סיפורים על קשיים בשמירת נגיעה, וחייבת לומר שמדובר בנושא שתמיד הצליח להסעיר אותי. 

עוד כחילונית הייתה תמוהה בעיניי צורת ההתנהלות של בנות מסוימות, ביחסים שלהן עם גברים. הקלילות שבהתמסרות רק כדי למצוא חן בעיני מישהו - הייתה בעיניי פסולה מהיסוד כבר אז, ולא רק שמעולם לא הייתי כזו - תמיד בזתי על כך בלבי. 

כשחזרתי בתשובה ולמדתי על חשיבותה הגדולה של שמירת הנגיעה - הבנתי דבר נוסף: אם את רוצה לקבל בחור באמת טוב ולהקים בית עם יסודות איתנים - זה ברור שעלייך ללמוד את השפה הזו על בורייה. בשפה הזו, כשאת אומרת 'לא' גם ללחיצת יד סתמית - את בעצם אומרת לא לכל הדברים הכי לא ראויים לך. 

את לא גויה, את יהודייה, את בת של מלך וככזו - את צריכה לקרב את כל מה שהוא אוהב ורוצה, ולהרחיק את מה שהוא שונא. הקב"ה לא מצווה אותך לשמור נגיעה - סתם. כולן יודעות שהנגיעה לא באמת עוזרת לך לבחור נכון. 

 

"היום, כשאני חווה קשיים בשלום הבית עם בעלי - אני מבינה כמה טעיתי"

הנגיעה מעוורת אותך, גונבת ממך את הרגש ומרחיקה אותך מהיכולת לבחור את מי שבאמת ראוי לך ואת ראויה לו. הנגיעה מביאה אותך למקום שבו הרגש גובר על השכל, ומעוות אותו. 

האם זה באמת מה שמגיע לך, להתחתן מתוך עיוורון ולהתעורר כשיהיה חלילה מאוחר מדי?

תביני את זה: שמירת נגיעה מרחיקה אותך אלפי שנות אור מכל מה שלא שייך אלייך, מכל מה שאת לעולם לא תצליחי להכיל בתוכך. את לא בנויה לריקנות הזו שנוצרת אצל כל מי שלא שמרה נגיעה לפני החתונה, ואת ממש לא רוצה להיום שם במקומה. איך הגדירה את זה חברה שלי שהתחתנה לפני כמה שנים: "זו ריקנות שאי אפשר למלא אותה בכלום ואי אפשר לבוא בטרוניה עליה. את לא יכולה להתלונן על משהו שיצרת במו ידייך".

אותה חברה נכשלה בחוסר שמירת נגיעה לפני החתונה, ומתוך המקום הזה היא ביקשה להזהיר אותי. "גברים לא באמת מעריכים נשים שמאפשרות להן לגעת בהן", אמרה לי אז. "גם לחיצת היד הכי תמימה יכולה להפוך לסרט שקשה לצאת ממנו, ושמשלמים עליו טבין ותקילין אחר כך - בנישואים עצמם. תאמיני לי, היום כשאני חווה קשיים בשלום הבית עם בעלי, אני מבינה כמה טעיתי".

 

אחרי הנישואין תשרור ביניכם אהבה אמיתית ושלום בית עמוק ושורשי

עכשיו בואי נעצור ונחשב שכר מצווה כנגד הפסדה.

מה תרוויחי אם תשמרי נגיעה? בואי נתחיל למנות: 

- תקיימי בכך את רצון השם ותגרמי לו נחת רוח. 

- תשמרי על כבודך כבת מלך אמיתית, כבתו של בורא עולם. 

- תרוויחי את תחושת העונג הצרופה לתת לבעלך משהו שמור, שלא ניתן לאף אחד אחר בעולם מלבדו. 

- תזכי בגבר שלא רק יאהב אותך על החוזק שבך, אלא גם יעריך ויאמין בך שאת זו שראויה לזכות בו. וכמובן, היות והוא שמר נגיעה כמותך בהעדרך - הוא ימשיך לשמור לך אמונים גם אחרי הנישואין. יש יותר טוב מזה? 

- אחרי הנישואין תשרור ביניכם אהבה אמיתית ושלום בית עמוק ושורשי, כי הקב"ה לא נשאר חייב למי שעושה רצונו. 

וגם אם כבר נכשלת בזה - עוד לא מאוחר לתקן. כל עוד הנר דולק. מה נר? רצון לשמור נגיעה. אם הרצון קיים בך עדיין, לא משנה עם איזה קושי את מתמודדת כעת - תאמיני שאת יכולה לצלוח אותו.   

להצטרפות לקבוצת הפייטריות של שירה כהן, ולהתחזקות אמיתית בתהליך השידוכים, לחצי כאן

ליצירת קשר עם הכותבת אפשר לפנות במייל shira@htv.co.il

תגיות:שמירת נגיעהחתונהשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה