חדשות יהדות

פיגוע הירי בבית חב"ד: טראמפ שוחח עם הרב שנפצע

בפיגוע נרצחה לורי קיי גילברט הי"ד. הרב ישראל גולדשטיין מסר בשם בעלה כי הוא מבקש ש"יהודים שלא הולכים לבית כנסת, שילכו בבקשה בשבת הקרובה. שכל הנשים ידליקו נרות שבת לזכות אשתו המנוחה, לאה בת ראובן"

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח בטלפון עם הרב ישראל גולדשטיין, שליח חב"ד בעיר פאווי שבאזור סן דייגו, קליפורניה, והביע בפניו את תנחומיו על פיגוע הירי שהתרחש בשבת בבית הכנסת המקומי של חב"ד. בפיגוע נהרגה לורי גילברט קיי הי"ד, אחת המתפללות.

בראיון הבוקר (שני) לגלי צה"ל, סיפר הרב גולדשטיין כי טראמפ דיבר איתו באריכות: "דיברנו למה יש כל כך הרבה שנאת יהודים באמריקה, ומה צריכים לעשות כדי שלא יקרה שוב מה שקרה".

"הוא היה מדהים", ציין הרב. "מעולם לא דיברתי עם נשיא אמריקני. שאלתי אותו: 'מה אתה עושה נגד האנטישמיות?', והוא אמר לי: יש לי חתן יהודי, הבת שלי יהודייה, הנכדים שלי יהודים. אני אוהב את ישראל ותומך בה. הכרתי ברמת הגולן והעברתי את השגרירות לירושלים. אהבתי נתונה לעם היהודי'. מעולם לא שמעתי מילים כאלו".

הרב גולדשטיין, שנפצע בפיגוע ושוחרר במהלך הלילה מבית החולים, סיפר בראיון כי יצא מאולם בית הכנסת כדי לרחוץ את ידיו: "כשחזרתי ראיתי את המחבל עומד שם עם רובה. שמעתי אותו יורה לכיווני. אישה שעמדה לידי נפלה על הרצפה. ראיתי ילדים משחקים באולם, רצתי וצעקתי להם לצאת החוצה. כמה כדורים פגעו באצבעות שלי".

"לא ינום ולא יישן שומר ישראל. מה שקרה בבית חב"ד בפאווי היה נס גדול. זו יכולה הייתה להיות טרגדיה גדולה בהרבה. זה היה חצי שעה לפני יזכור, הזכרת נשמות. בית הכנסת היה צריך להיות מלא".

"הנס הגדול היה שהיה מעצור ברובה של המחבל. חייל בצבא האמריקני שהיה שם זרק עליו כיסא, והוא נמלט החוצה אל הרכב שלו. המשטרה המקומית תפסה אותו לאחר מכן".

הרב גולדשטיין המשיך וסיפר כי איבד אצבע אחת בפיגוע, אך ייתכן כי את האצבע השנייה שנפגעה ניתן יהיה להציל. הוא הוסיף כי האצבע אותה איבד מהווה תזכורת לכך ש"כל יהודי צריך לעמוד מול המחבלים. אמרתי לכל הקהילה שלי, כשכולם ישבו על הקרקע לאחר הפיגוע: 'עם ישראל חי. אפילו באמריקה, כשיש מחבלים, אל תירא מפחד פתאום. הקב"ה יציל אותנו', וברוך השם הציל אותנו".

בסוף דבריו העביר הרב מסר מבעלה של הנרצחת: "יהודים שלא הולכים לבית כנסת, שילכו בבקשה בשבת הקרובה. להראות להם שאנחנו לא מפחדים. שכל הנשים ידליקו נרות שבת לזכות אשתו המנוחה, לאה בת ראובן".

תגיות:קליפורניהפיגועבית חב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה