חדשות יהדות

האמת נחשפה: האם הבבא סאלי זצ"ל התגלה לשני צעירים בקבר רבי יהודה בר אלעאי?

השמועה, לפיה המקובל האלוקי הקדוש התגלה לפני פסח באזור צפת, פשטה בחול המועד כאש בשדה קוצים בין מוקירי זכרו הרבים של סידנא בבא סאלי. פתרון התעלומה הדהים לא פחות

סידנא הבבא סאלי זיע"אסידנא הבבא סאלי זיע"א
אא

הרשתות החברתיות סערו בחול המועד פסח בעקבות שמועה שפשטה, לפיה רבי ישראל אבוחצירא זצוק"ל, הבבא סאלי זיע"א, התגלה לפני החג בציונו של התנא רבי יהודה בר אלעאי.

לא ברור מה מקורה הראשוני של השמועה, אבל היא פשטה במהירות כאש בשדה קוצים. על פי הסיפור שהועבר ברשת, שני בחורים הגיעו ביום ראשון לפני שבועיים לציונו של התנא הקדוש, הממוקם בגליל, בדרך מעין זיתים לצפת. הם נתקלו בתוך הציון באדם זקן, שישב לבדו וקרא תהילים. השניים צילמו את האיש, ולבקשתם הוא העניק להם ברכה. הצעירים, שנולדו שנים רבות לאחר פטירתו של סידנא בבא סאלי, בד' בשבט תשד"ם, הראו את התמונות שצילמו לאנשים מבוגרים, שככל הנראה הכירו באופן אישי את המקובל הקדוש, והם אמרו להם בהתרגשות כי מדובר בבבא סאלי.

הבחורים מיהרו לחזור אל הציון, אך לא מצאו בו את הזקן. לאחר מכן הם נסעו לנתיבות, בה מתגורר רבי ברוך אבוחצירא, בנו של הבבא סאלי. כאשר הראו לו את התמונות, החל רבי ברוך לבכות, ואמר להם כי אלו תמונותיו של אביו, סידנא בבא סאלי.

כאמור, הסיפור המדהים הכה גלים ברשת, בין המתרפקים על זכרו של הקדוש האלוקי – גדול תורה והסמכות ההלכתית העליונה של יהדות מרוקו, ששמו פשט לשם ולתהילה בקרב כל עדות ישראל בסיפורי המופת הרבים מספור שחולל בימי חייו. אלא שבמקביל לתאוצה שצברה השמועה אודות התגלותו של הבבא סאלי זצוק"ל, הרשת סיפקה גם את הפתרון המדהים של התעלומה. גם במקרה זה לא ברור לחלוטין מי 'גילה את הסוד', לפיו הדמות בציונו של רבי יהודה בר אלעאי הינה דמותו של רבי עמרם כהן, יהודי צדיק המתגורר בצפת. רבי עמרם, שמבחינה חזותית דומה באופן מפליא ביותר לבבא סאלי, ידוע כמי שיושב יממות על גבי יממות בקברו של רבי יהודה, וכן בקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, ומתפלל בדבקות.

תגיות:הבבא סאלירבי ישראל אבוחצירא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה