חדשות בארץ

גפני: "לא יכול להיות צבא יהודי ללא חיל של לומדי תורה"

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, אמר כי חוק הגיוס צריך לאפשר למי שתורתו אומנותו להמשיך ללמוד תורה: "ראש הממשלה יודע שצריך לפתור את הבעיה הזו. אם אין פתרון – נלך שוב לבחירות"

ליצמן וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליצמן וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, הבהירו הבוקר (חמישי) כי מבחינתם מי שצריך לדאוג להעברת חוק הגיוס במתכונת שתהיה מקובלת על המפלגות החרדיות הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, התייחס גפני לאולטימטום שהציב יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לפיו הוא ידרוש להשלים את העברת החוק במתכונת שגובשה על ידו בקדנציה החולפת, מבלי להכניס בה שינויים. הוא מתח ביקורת על התנהלותו של ליברמן, ואמר כי מול 5 המנדטים של ישראל ביתנו ניצבים 22 מנדטים – של ש"ס, יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין – שדורשים שינויים בחוק. גפני הבהיר כי לא מדובר בהפגנת נוקשות מצדן של המפלגות החרדיות, שכן היה ברור שלאחר הבחירות הן ידרשו להעביר "חוק גיוס נורמלי".

בהתייחסו לאיום של ליברמן – המהווה לשון מאזניים בהרכבת ממשלתו החמישית של נתניהו – שלא להצטרף לקואליציה אם דרישתו לא תיענה, אמר גפני: "את האיום הזה נמאס לי כבר לשמוע. לא באתי לכנסת בשביל קואליציה, באתי לכנסת לעשות הרבה מאוד דברים שעשיתי אותם במהלך הקדנציה האחרונה – עבור כלל הציבור. אבל היה ברור שבנושא הזה צריך למצוא פתרון, כפי שהיה מאז קום המדינה. אם אין פתרון – אז נלך שוב לבחירות".

"ליברמן הוא לא הפרטנר שלי", הוסיף גפני. "לא הלכתי איתו או מולו לבחירות. הלכתי עם נתניהו – יש ראש ממשלה, הוא יודע שצריך לפתור את הבעיה הזו. אם היא לא תיפתר – לא באתי לכנסת בשביל העיניים היפות של אף אחד". הוא ציין כי התרשם שנתניהו אינו לחוץ מאיומיו של ליברמן: "ראש הממשלה מתנהל כמו שהוא יודע להתנהל – עובדה שהוא נבחר כבר פעם חמישית – הוא יודע לקשור קצוות, להוריד להבות כשהוא חושב שהוא צריך להוריד".

גפני הדגיש כי "לא יכול להיות צבא יהודי מבלי שיהיה בתוכו חיל של לומדי תורה. אין מציאות כזו – לא היה דבר כזה מאז דוד המלך, וגם לא יכול להיות. ללא לומדי תורה, חס וחלילה – לא היינו חוזרים לארצנו, לא היינו באים לפה, לא היינו עם אחד. זו אמונה שאנו מאמינים בה אלפי שנים, לא המצאנו זאת עכשיו בגלל שיש קואליציה". יו"ר דגל התורה סירב לפרט מהם השינויים שיש לבצע בחוק, אך ציין כי לא מדובר בשינויים דרמטיים, כלשונו: "העיקרון הוא שמי שלומד תורה ותורתו אומנותו – צריך להמשיך ללמוד תורה, יש לאפשר לו זאת כפי שהיה במשך כל השנים. את הדיון על הפרטים צריך לקיים בחדר הסגור, עם משרד הביטחון – ולא ברדיו".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הבהיר אף הוא מוקדם יותר הבוקר כי ללא עריכת שינויים בחוק הגיוס – מפלגתו לא תיכנס לממשלה. בריאיון לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב' אמר ליצמן כי אם החוק יעבור בנוסחו הנוכחי – הוא לא יהיה שותף לקואליציה: "אני נגד החוק, אצביע נגדו, ולא אכנס לקואליציה כשזה החוק". בדומה לגפני, ציין ליצמן כי "כל הדברים האלה היו על השולחן לפני הבחירות", וכי נתניהו הוא שצריך לפתור את המבוי הסתום: "בשביל זה יש ראש הממשלה – לפתור את הבעיות".

תגיות:משה גפניחוק הגיוסיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה