חדשות בארץ

ריבלין קיבל את תוצאות הבחירות: "מקווה שתקום ממשלה גדולה ויציבה"

בטקס רשמי שנערך בבית הנשיא, מסר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, את התוצאות לידיו של הנשיא ראובן ריבלין. ראש הממשלה נתניהו יקבל הערב מידי הנשיא את התפקיד להרכיב את הממשלה הבאה

ריבלין ומלצר, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ריבלין ומלצר, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל היום (רביעי) את התוצאות הסופיות והרשמיות של הבחירות לכנסת ה- 21 מידיו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר.

בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים, הודה ריבלין לחברי הוועדה ולעומד בראשה על עבודתם, והתייחס לטענות שעלו לאי סדרים בספירת הקולות: "חברי הוועדה פעלו בממלכתיות, ביושר ובהוגנות, על מנת להבטיח שוויון לכל המועמדים בפני החוק ובפני הבוחר. אני שמח שנפתרו התקלות השונות. זו לא הפעם הראשונה, וגם לא האחרונה, שיטענו שיש תקלות כאלו ואחרות. התוצאות והבדיקות מוכיחות עד כמה פעלתם ביעילות ובהגינות. חשוב ביותר שכל אזרח בישראל יידע שהקול שלו נחשב, שהקול שלו נספר".

ריבלין הביע צער על הירידה המועטה שחלה בשיעור ההצבעה לכנסת לעומת הבחירות ב- 2015: "משימתנו מכאן והלאה היא להגביר את האמון, לחזק את מעורבותו של הציבור בשיח הפוליטי, ולתמרץ כמה שיותר מאזרחי המדינה לממש את זכותם וחובתם הדמוקרטית להשתתף ולהצביע".

"מערכת הבחירות הנוכחית טמנה בחובה אתגרים שכמותם טרם ראינו. נוכחנו לדעת מחד שהטכנולוגיה היא כלי חשוב ביותר להגברת השקיפות והנגישות. מאידך, הטכנולוגיה עלולה לשמש גם כלי נשק להתנגחות משולחת רסן ביריבים פוליטיים. מול מגמה מסוכנת זו התייצבו חברי ועדת הבחירות והצהירו בקול ברור 'ארור מכה רעהו בסתר'. אנונימיות אינה מקנה פטור מכללי המשחק הדמוקרטי, ומסך המחשב איננו שריון חסין כל"

הנשיא ציין כי ביומיים האחרונים קיים התייעצויות עם נציגי המפלגות שנבחרו לכנסת: "בקרוב – בעוד מספר שעות – אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד עליו המליצו חברי הכנסת. כולי תקווה כי נשוב בקרוב מאוד לשגרת החיים בהנהגתה של ממשלה שתהיה – אם אפשר – גדולה, יציבה, שתשקף כמה שיותר את רצון העם".

בנאומו בטקס, מתח מלצר ביקורת על ראשי מפלגת הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד – מבלי להזכירם – על רקע הטענות שהעלו לליקויים בספירת הקולות: "בימים האחרונים, לצערי, ניסו לערער את הלגיטימיות של התוצאות על ידי השגות, שנבדקו כולן על ידנו. כל השגה באשר היא נבדקה. קיבלתי זאת בסלחנות, כי לא תופסים אדם בשעת צערו". מלצר ציין כי הוועדה העלתה את התוצאות בזמן אמת לעיון הציבור, וזאת מתוך גישה של שקיפות. לדבריו, "לשקיפות זו יש לפעמים מחירים, למשל אם מעלים תוצאה שיש בה טעות טכנית ומיד מתקנים – יש מי שמנסה להיבנות מהטעות למרות שהיא מתוקנת. למרות המחיר, צריך להמשיך בשקיפות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהשיג את המלצתם של 65 חברי כנסת, יגיע הערב לבית הנשיא כדי לקבל מריבלין את התפקיד להרכיב את הממשלה הבאה. הנשיא יחתום בשעה 20:05 על כתב המינוי וימסור אותו לנתניהו. על פי חוק יסוד הממשלה, לנתניהו יינתנו 28 ימים לצורך הקמת הממשלה, אך אם יידרש לכך – ריבלין יוכל להעניק לו אורכה של 14 יום נוספים לשם השלמת המשימה.

על פי התוצאות הרשמיות של הבחירות, שפורסמו אמש על ידי ועדת הבחירות המרכזית, הימין החדש קיבל 3.22% מכלל הקולות ולא הצליח לעבור את אחוז החסימה העומד על 3.25%. יהדות התורה עלתה לשמונה מנדטים על חשבון הליכוד, שירד לשלושים וחמישה מנדטים. במספרי המנדטים של שאר המפלגות לא חל שינוי: כחול לבן קיבלה 35 מנדטים, ולמעשה תהיה המפלגה הגדולה בכנסת בעקבות המעבר הצפוי של אלי בן דהן מהליכוד לאיחוד מפלגות הימין. בדומה ליהדות התורה, ש"ס קיבלה 8 מנדטים. העבודה וחד"ש-תע"ל קיבלו 6 מנדטים, ישראל ביתנו ואיחוד מפלגות הימין זכו ל- 5 מנדטים, ואילו מרצ, כולנו ורע"מ-בל"ד קיבלו כל אחת 4 מנדטים.

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019חנן מלצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה