חדשות בעולם

דרמה: לאחר 7 שנים, מייסד ויקיליקס נעצר

השגריר האקוודורי בבריטניה הזמין את המשטרה לשגרירות כדי שיעצרו את מייסד ויקיליקס, זאת לאחר שממשלתו נכנעה ללחצי הממשל האמריקני שרודף אותו כבר 7 שנים

הפגנות למען שחרורו של מייסד ויקיליקס (צילום: שאטרסטוק)הפגנות למען שחרורו של מייסד ויקיליקס (צילום: שאטרסטוק)
אא

מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', נעצר היום (חמישי) בשגרירות אקוודור, שם זכה 7 שנים למקלט מדיני, על ידי המשטרה הבריטית.

מעצרו, כך לפי הודעת המשטרה, התאפשר לאחר שממשלת אקוודור נענתה לדרישת הממשל האמריקני והחליטה להסיר את חסינותו ולגרשו ממתחם השגרירות. בעקבות כך, הזמין השגריר האקוודורי את משטרת בריטניה שעצרה אותו.

נשיא אקוודור, לנין מורנו, הודיע מוקדם יותר כי החליט לשלול את חסינותו הדיפלומטית של אסאנג', וזאת בשל "הפרות חוזרות ונשנות של אמנות בינלאומיות ושל הפרוטוקולים הנוגעים להתנהלות יומיומית". מורנו גם מסר כי בריטניה הבטיחה לו כי אסאנג' לא יועבר למדינה אמריקנית שנהוג בה עונש מוות. משרד המשפטים האמריקני סירב להגיב לדיווחים.

כזכור, ב-2012 העניקה ממשלת אקוודור מקלט מדיני לאסאנג' כדי למנוע את הסגרתו למדינת שבדיה בעקבות חשד לעבירת מין, בנוסף לצו המעצר שעמד נגדו בארצות הברית בגין הדלפת מאות אלפי מסמכים מסווגים במהלך שנת 2010. עד למעצרו, התגורר מייסד ויקיליקס בשגרירות אקוודור בלונדון. חרף העובדה כי שבדיה סגרה את החקירה בעניינו, הבהירה בריטניה כי אם ייצא משטח השגרירות, הוא ייעצר במיידי. אסאנג' הביע את חששו כי אם ייצא מהשגרירות הוא ייעצר בידי הבריטים, שמצידם יסגירו אותו לידי האמריקנים, שם הוא צפוי לקבל עונש מוות.

נגד אסאנג' תלויים צווי מעצר וכתבי אישום חלוטים. כך למשל, משרד המשפטים של ארצות הברית הגיש נגדו כתבי אישום בעקבות הדלפת מסמכים מסווגים, פריצה למחשבי ממשלת ארצות הברית, וקשירת קשר עם חיילת בצבא ארה"ב שחדרה למחשבי הפנטגון האמריקני. בנוסף, מאז שוחרר בערבות ממעצרו בבריטניה ב-2012, תלוי נגדו צו מעצר לאחר שלא התייצב בבית המשפט.

בנוסף, מייסד ויקיליקס אף חשוד בסיוע לרוסיה להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. בשל פריצת גורמים רוסיים למחשבי המפלגה הדמוקרטית, ביולי הגיש משרד המשפטים כתבי אישום כנגד 12 סוכני מודיעין רוסיים – אחד מהם היה בקשר עם אסאנג'.  

תגיות:ויקיליקסג'וליאן אסאנג'בריטניהאקוודור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה