חדשות בארץ

אחוז הצבעה נמוך בבחירות, המפלגות בניסיונות שכנוע אחרונים

נתוני ההצבעה הנמוכים - 52% עד השעה 18:00 - הניעו את המפלגות השונות, מימין ומשמאל, לקמפיין 'געוואלד' של הרגע האחרון

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אחוז ההצבעה בבחירות לכנסת ה- 21 עמד בשעה 18:00 על 52% מכלל הקולות הכשרים – קרוב ל- 3 מיליון ו- 300 מאות אלף איש. כך נמסר מוועדת הבחירות המרכזית. מדובר באחוז הצבעה נמוך ב- 2.6% ביחס לבחירות הקודמות לכנסת שהתקיימו ב- 2015.

בעקבות נתוני ההצבעה הנמוכים, ביטל ראש הממשלה בנימין את השתתפותו באירוע באשדוד וכינס דיון חירום במעון ראש הממשלה בירושלים. בתום הדיון, בו השתתפו נציגי השטח של המפלגה, פרסם נתניהו הודעה מצולמת לתומכי הליכוד בה טען כי שיעור מצביעי המפלגה נמוך משמעותית משיעור המצביעים לשמאל.

גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא למצביעים לצאת לקלפיות. הוא טען כי "המצב מאתגר מאוד. נתניהו מוציא את כולם לרחובות – והם יוצאים. אסור לנו לפספס את ההזדמנות. קחו את עצמכם ועופו לקלפי".

קמפיין ה'געוואלד' התרחב במהלך השעות האחרונות גם למפלגות הקטנות, במיוחד אלו בגוש הימין הנאבקות על שרידותן האלקטורלית, וזאת מול מדיניות 'שאיבת הקולות' שמבצעות 2 המפלגות הגדולות כנגדן. מפלגות הימין הקטנות האשימו זו את זו בקמפיין 'געוואלד' של הרגע האחרון. ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, פרסמו הודעה בה טענו כי מפלגתם נמצאת ב"סכנה משמעותית" לנוכח בריחתם של מצביעיה לאיחוד מפלגות הימין ולליכוד. באיחוד מפלגות הימין הגיבו בטענה נגדית זהה. מספר 2 ברשימה, בצלאל סמוטריץ', טען כי בנט עושה מניפולציות על הרגש של המצביעים הדתיים.

גם בגוש השמאל יצאו בהודעות נואשות למצביעיהן. יו"ר מרצ, תמר זנדברג, טענה כי הסחף לעבר כחול לבן עלול למחוק את מפלגתה והזהירה כי במידה ומרצ תישאר מחוץ לכנסת ייגרם נזק לגוש השמאל. במפלגת העבודה הורגש לחץ רב ובקרב אנשיה הובע חשש כי 'שתיית הקולות' ממנה לכחול לבן תדרדר את המפלגה בתוצאות האמת.

גם במפלגות החרדיות הרימו קול צעקה לנוכח החשש כי הן עלולות לאבד מנדטים. הדבר אמור במיוחד בש"ס, שהסקרים לאורך מערכת הבחירות צפו לה מספר נמוך של מנדטים הקרוב לאזור הסכנה של אחוז החסימה. בראיון לרדיו "קול חי", קרא מנכ"ל ש"ס חיים ביטון לצאת ל"לבליץ חזק אחרון". לדבריו, "המצב כרגע בשטח לא טוב בכלל, אחוזי ההצבעה לא משמחים. הציבור חייב להתעורר".

במגזר הערבי הסתמנה במהלך היום יציאה מועטה לקלפיות. על אף שאחוז ההצבעה בקרב הערבים נמוך בדרך כלל לעומת אחוז ההצבעה הכללי, בבחירות אלו מדובר באחוז נמוך באופן משמעותי. על פי ההערכות, עד השעה 18:00 יצאו כ- 20% מבעלי זכות הבחירה במגזר הערבי לממש את זכותם. אם מגמה זו תימשך, היא תפגע ביכולתו של גנץ לגבש גוש חוסם מול הליכוד.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה