חדשות בארץ

ישראל בוחרת: כל מה שצריך לדעת. מתעדכן

יותר מ-10,000 קלפיות נפתחו הבוקר בכל רחבי הארץ ונתוני ההצבעה הכלליים של הישראלים גדלים משעה לשעה. מבזק מתעדכן של כל מה שצריך לדעת

הבחירות לכנסת ה-21 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הבחירות לכנסת ה-21 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מערכת הבחירות שנפתחה לפני כשלושה חודשים, מגיעה היום לישורת האחרונה כשהמנגנון הדמוקרטי החל לפעול במלוא המרץ.

בישראל ישנם יותר משישה מיליון בעלי זכות הצבעה, ומקומות הבחירה שלהם נפרשו ליותר מ-10,000 קלפיות. מערכת הבחירות הנוכחית מתאפיינת בריבוי קיצוני של מפלגות קטנות כשלא פחות מ-47 מפלגות מתמודדות לכנסת ה-21. משכך, יש לדעת כי יותר ממה שאזרחי ישראל יכריעו את גורלם של המועמדים המרכזיים לראשות הממשלה, הם יכריעו את גורלן של המפלגות הקטנות החגות סביב אחוז החסימה.

21:17: עד השעה 20:00 הגיע אחוז ההצבעה הכללי בבחירות ל- 61.3% מכלל קולותיהם של בעלי זכות הבחירה - לעומת 62.4% בבחירות 2015. כך עדכנה ועדת הבחירות המרכזית.

21:15: יו"ר ש"ס אריה דרעי שיגר לפני שעה קלה מסר בהול למצביעי המפלגה שטרם מימשו את זכותם להצביע – לצאת לקלפיות: "נותרה לנו שעה. חייבים לעשות כל מאמץ. מי שלא הצביע – השם ירחם, שילך מיידית להצביע. תדעו לכם שנתניהו חדר עמוק לתוך הציבור שלנו, לציבור הספרדי. חייבים לעשות מאמץ. עוד כמה אלפי קולות של השעה האחרונה אולי יצילו לנו מנדט".

20:55: מרצ הגישה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, בקשה להאריך את שעות ההצבעה בקלפיות ביישובים הערביים. לטענת המפלגה, חשיפתן של מצלמות סמויות שהפעילו פעילי ימין בקלפיות במגזר הערבי גרמו למצביעים הערבים להדיר את רגליהם מהקלפיות ולא להגיע להצביע. על פי ההערכות, נכון לשעה זו במגזר הערבי הצביעו 45% מבעלי זכות הבחירה.

20:35: לאור תלונות רבות שהגיעו לוועדת הבחירות המרכזית על השחתת פתקי הצבעה, הורה יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, כי אם במהלך ספירת הקולות בקלפי יימצאו לפחות שני פתקי הצבעה שניכר כי נפגמו על מנת לפוסלם - יש לאשר אותם ככשרים. הפגמים עליהם מדובר בהחלטה הם: פתקים שיש בהם חור מזערי או שמישהו צייר או קשקש בעט על גביהם, וכן פתקים שאינם זהים לדוגמת פתק המפלגה שאושרה על ידי הוועדה.

18:19: אחוז ההצבעה בקלפיות צה"ל עומד על 59%. מדובר בעלייה קלה של 2% ביחס לבחירות 2015.

17:44: בעקבות אחוזי ההצבעה הנמוכים, ראשי המפלגות הקטנות קוראים למצביעים לממש את זכות ההצבעה שלהם. יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, קרא לקהל החרדי לצאת ולהצביע. באיחוד מפלגות הימין הודיעו על דחייתו של האירוע המרכזי של המפלגה, שתוכנן להתקיים בכפר המכבייה, במטרה לאפשר לנציגים להישאר בקלפי. 

17:33: ועדת הבחירות המרכזית מדווחת כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 16:00 עומד על 42.8%. מדובר בירידה ביחס לבחירות 2015, אז עמד הנתון על 45.4%.

17:20: יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, התייחס לתלונות שהובאו לוועדת הבחירות בנוגע להעלמה ולהשחתה של פתקי הצבעה במספר קלפיות ברחבי הארץ. "זה דברים שקורים גם בבחירות קודמות, הכנו מספיק רזרבות וברגע שזה קרה סיפקנו את התחליפים הראויים", אמר. "לגבי השחתת פתקים- זה היה בהרבה מקומות יחסית. הנחיתי לפעול בשני מישורים. הגשנו תלונות למשטרה ונפתחה חקירה, וכבר יש לה תוצאות ראשוניות". 

17:08: יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, הפיץ סרטון תעמולה הדוחק במצביעיו לצאת לקלפיות. "הנתונים טובים אבל לא מספיק. אנחנו חייבים להתאמץ יותר. הליכוד מפיץ שקרים. אסור לנו להתבלבל, צריך להתאמץ, לוודא שהפתק בקלפי תקין ולעזור לנו להביא את הניצחון", אמר.

17:04: סוכניות הידיעות מדווחים כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר כי הוא מקווה שהבחירות בישראל יובילו להסכם שלום. אבו מאזן סירה להביע תמיכה במועמד כלשהו, אם זאת ציין כי הוא ",עוקב" אחר הבחירות.

16:43: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע כי מפלגתו הגישה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית כנגד רשימת הימין החדש, בעקבות השימוש שעשו במפלגה במאגר קולות של מצביעים רוסיים שנלקח מחברת סקרים, בזמן שהחוק אוסר התקשרות עם חברות סקרים ביום בחירות.

16:40: מס' 4 ברשימת כחול לבן, גבי אשכנזי, ערך סיור ביישובי השרון. "אנחנו מתמודדים בשעות האחרונות עם ניסיון לחבל בבחירות האלו, לסמן את הפתקים של 'כחול לבן' על מנת שיפסלו. אנחנו מדווחים על הניסיונות האלו ואני בטוח שזה יטופל. אנחנו סנטימטר מהניצחון, אבל עוד לא סיימנו. אנחנו ממשיכים להילחם על כל קול עד עשר בלילה. אנחנו צריכים כל קול לכחול לבן. רק קול לכחול לבן הוא קול להחלפת השלטון", אמר.

16:45: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי בעקבות אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד, הוא ביטל אירוע וכי הוא בדרכו לדיון חירום במעון ראש הממשלה בירושלים בהשתתפות מטה הבחירות ונציגי השטח

16:30: נתונים לא-רשמיים מלמדים כי אחוז ההצבעה במגזר הערבי נמוך מאוד וכי הוא עומד על כ-20% בלבד.

16:10: יו"ר ש"ס, אריה דרעי, תקף בחריפות את החלטת ועדת הבחירות לפסול הדלקת נרות נשמה לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "השמאל ומרצ פסלו לנו את הספר תורה, אסור לנו לכתוב אות בספר תורה אבל מתנות אפשר לחלק לכל המפלגות. כעת, גם להדליק נר נשמה לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף שהקים ומסר את נפשו למען התנועה הזו גם זה אוסרים עלינו", אמר. "הימין חזק מאוד, ביבי נתניהו יהיה ראש ממשלה. תסמכו עליי אני ראיתי את הנתונים עכשיו. אבל ש"ס חלשה. מי ימשיך את המשך מפעלו של מרן? לכן כולם צריכים להצביע עכשיו ש"ס".

אחוז ההצבעה בשעה 14:00: 35.8% אחוז הצבעה. מדיווחים שהגיעו מ-7,730 קלפיות ושקלול מדגמי של 411 קלפיות מדגם, עולה כי 2,266,430 בוחרים מימשו את זכות ההצבעה שלהם. נתון זה מהווה 35.8% אחוזי הצבעה. בהשוואה לבחירות 2015, מדובר בירידה קלה, אז עמד על 36.6%.

14:38: ראש הממשלה נתניהו מפרסם סרטון בו הוא מאשים את עפר שלח (כחול לבן) ועמיר פרץ (העבודה) במגעים שקיימו, לכאורה, עם המפלגות הערביות במטרה להקים גוש חוסם לממשלת שמאל.

14:23: מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, קיים ישיבת הערכת מצב בעקבות התלונות על העלמת פתקי המפלגה. "אנחנו מקבלים מכל רחבי מדינת ישראל דיווחים על נסיונות להשחית את הפתקים של 'פה', של כחול לבן עושים איקס מאחורה עושים קשקוש קטן. זה מספיק בשביל לפסול פתק. זו מזימה מאורגנת לפגוע בהליך הדמוקרטי ואנחנו צריכים לעצור אותה. מי שהולך להצביע שישים לב שהפתק שלו נקי. מי שרואה דבר כזה שידווח למשטרה או לקלפי. זה נסיון לחבל בתהליך הדמוקרטי של מפלגות שמפחדות שאנחנו הולכים לנצח את הבחירות", אמר לפיד.

13:44: כ-8,000 אסירים ישראלים הצביעו ב-28 קלפיות שהותבו בבתי הסוהר. מהשב"ס מסרו כי נכון לשעה זו מדובר בכ-50% הצבעה.

13:13: מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, התייחסה למצלמות הנסתרות שהותקנו על ידי פעילי ימין במספר קלפיות במגזר הערבי. "כבוד השופט מלצר החליט בעניין המצלמות הנסתרות של נציגי ועדת הקלפי כי אסור לצלם בתוך הקלפי, אלא אם כן יש אירוע מיוחד, ואז מותר להקליט גם באודיו. במהלך ספירת הקולות ניתן להשתמש במצלמות, אך יש חובה ליידע את כל הנוכחים בקלפי ולציין זאת בפרוטוקול. עיון בחומרים שיתעדו המצלמות ייעשה רק על ידי משטרת ישראל או בנוכחות נציג של יו"ר ועדת הבחירות. בכל מקרה אסור לצלם ספרי בוחרים, או פרוטוקולים שמכילים פרטי בוחרים", אמרה עדס.

13:00: ועדת הבחירות מדווחת כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 12:00 עומד על 24.8%. מדובר בסך של 1,574,349 מצביעים. בהשוואה לבחירות 2015, מדובר בירידה קלה, אז עמד על 26.9%.

במקביל, יו"ר וועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, מורה למשטרת ישראל לחקור שתי תופעות שדווחו לוועדה: העלמת פתקים, והשחתת פתקים על ידי סימונם. בוועדה מבהירים כי אם יזוהה כי מדובר בפעולה בעלת היקף רב, תשקל האפשרות להכשיר את פתקים שהושחתו.

12:42: מפלגת העבודה מפיצה הודעות המתריעות מפני אובדנה המוחלט: "כאן עמיר פרץ ושלי יחימוביץ'. לפי הנתונים שבידינו, נשקפת כעת סכנה לעצם קיומה של מפלגת העבודה. הקמפיין של כחול לבן לחיסולה של מפלגת העבודה מצליח. זו תהיה טרגדיה אם מפלגה כה חשובה, עם חברי כנסת אידיאליסטיים, מוכשרים ומבטיחים, תסיים את דרכה לטובת קמפיין שקרי. אנחנו שוב מדגישים: נמליץ על גנץ לראשות הממשלה. חיסולה של העבודה לא יתרום ולו מנדט אחד לסיכוי לחילופי שלטון, אלא בדיוק להיפך: בלי עבודה לא יהיה מהפך. ואם חלילה ביבי מנצח, וכחול לבן חוברת אליו או מתפרקת, לא תעדיפו אותנו בכנסת, ממשיכים להילחם למען הערכים שלנו? אנחנו קוראים למי שמאמין בדרכה של העבודה, להצביע עבורה ולהציל אותה", נכתב בהודעה.

12:10: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מבקר באשדוד ודוחק במצביעים: "יש לנו כרגע שני אתגרים: הראשון קשור בכך שהליכוד מבין, שאנחנו הולכים להיות המפלגה הגדולה ובשביל להבטיח את זה כולנו ממשיכים כל הזמן, בכל מקום להצטרף, ללכת להצביע, להשפיע, לממש את הזכות. הנקודה השנייה שהיא קריטית זה לשים לב על טוהר ההצבעה. אנחנו הולכים לנצח. עוד חצי מטר, עוד דחיפה. הנה אנחנו עושים את זה שיהיה לכולנו בהצלחה".

12:01: יו"ר מפלגת חד"ש-תע"ל, אחמד טיבי, מתייחס לעניין המפלגות הנסתרות שהתקינו פעילי ימין בקלפיות במגזר הערבי. "המצלמות הן ניסיון חבלה ישיר בחוסן הבחירות ובאווירת הבחירות. הוגשה תלונה והתקבלה החלטה לסלק אותן אבל אין ספק שהכיוון ברור, הליכוד מנסה לחבל בבחירות ולפגוע בשיעור ההצבעה ולהשאיר את הציבור (שלנו) בבית. אנחנו רוצים להעלות את אחוז ההצבעה כדי להפיל את הימין וכדי לשלוח נציגות אותנטית לכנסת שתטפל בנושאי הציבור הערבי הן האזרחי והן הפוליטי", אמר טיבי.

11:35: ראש הממשלה נתניהו מצביע. נתניהו מוסר כי הוא בדרכו למרכז הטלפוני של מפלגת הליכוד במטרה לשכנע את מצביעיו לצאת ולהצביע. נתניהו מדווח כי  9% ממצביעי הליכוד לא מתכוונים לצאת ולהצביע. 

11:00: ועדת הבחירות מדווחת כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 10:00 עומד על 12.9%. מדובר בנתון נמוך יחסית מבחירות 2015, אז הנתון עמד על 14.3% מצביעים.

תגיות:קלפיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה