חדשות בארץ

נחתם צו ההריסה לבית המחבל שביצע את הפיגוע באריאל

מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, חתם על צו ההריסה לבית המחבל שביצע לפני שבועיים וחצי את הפיגוע המשולב בכיכר אריאל ובצומת גיתי אבישר

  • כ"ז אדר ב' התשע"ט
הריסת בית מחבל, תמונת ארכיון (צילום: דובר צה"ל)הריסת בית מחבל, תמונת ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, חתם אתמול (שלישי) על צו החרמה והריסה לדירה בה התגורר המחבל עומר אבו לילא. המחבל ביצע לפני שבועיים וחצי (ה- 17 במרץ) את פיגוע הירי והדקירה בכיכר אריאל ובצומת גיתי אבישר.

בפיגוע נפל סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד, לוחם בגדוד התותחנים. הרב אחיעד אטינגר הי"ד נפצע אנושות ונפטר למחרת מפצעיו. פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וצה"ל הביאה לאיתורו של המחבל בכפר עבווין, צפונית לרמאללה, ולחיסולו לאחר שפתח באש לעבר הכוחות.

כזכור, יממה לאחר הפיגוע, מיפו כוחות צה"ל את בית המחבל בכפר א-זאוויה שבאזור סלפית. בשבוע שעבר הודיע צה"ל למשפחתו של המחבל על הכוונה להרוס את הדירה בה התגורר.

שלשום דווח כי בג"ץ עצר לפי שעה את הריסת ביתו של המחבל ערפאת ארפאעיה, שרצח לפני כחודשיים את אורי אנסבכר בת ה- 19 הי"ד ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. בעקבות עתירה שהגישה משפחתו של המחבל לבג"ץ, הוציאה השופטת ענת ברון צו ביניים להשהיית ביצוע הריסתו של הבית. צה"ל אמור להגיש היום לבית המשפט את תשובתו לעתירה.

כזכור, מחקירתו של המחבל בשב"כ עלה כי הוא יצא מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. הוא אמר לחוקריו שקנה כיפה בחברון כדי שיוכל להיכנס לישראל מבלי שיחשדו בו שהוא שוהה בלתי חוקי. "יצאתי מהבית לרצוח יהודי – בגלל הכיבוש ובגלל היחס לערבים במחסומים ובירושלים", אמר המחבל בחקירה. הוא צעד לכיוון יער עין יעל, בסמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים, שם הבחין באורי בת ה- 19 הי"ד, בת שירות לאומי מתקוע, שישבה וכתבה במחברת, ורצח אותה.

תגיות:הריסת בתי מחבליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה