חדשות בארץ

ההרוג בפיגוע בצומת אריאל: סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד

אנא עשו חסד והתפללו לרפואתו של הרב אחיעד אהוד בן כרמית ולרפואתו של הפצוע השני, שנשקפת סכנה לחייהם

סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר לפרסום כי ההרוג בפיגוע הדקירה והירי בצומת אריאל הוא סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד, לוחם בגדוד התותחנים 334 בחטיבת "האש". קיידאן, תושב באר שבע, היה בן 19 בנופלו. הלווייתו תיערך מחר בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. המשפחה ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי.

מדובר צה"ל נמסר כי חייל נוסף נפצע באורח קשה כתוצאה מירי המחבל בפיגוע אותו ביצע לאחר מספר דקות בצומת גיתי אבישר. הרופאים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נאבקים בשעות אלו על חייו של החייל ועל חייו של הרב אחיעד אטינגר, שנפצע בפיגוע בצומת אריאל. הרב נפצע בראשו ומצבו מוגדר אנוש. שני הפצועים הובהלו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מבית החולים נמסר כי הרב אטינגר מאושפז בטיפול נמרץ, וכי החייל הפצוע יצא מחדר ניתוח והועבר לטיפול נמרץ. לחייהם של השניים נשקפת סכנה.

אנא עשו חסד והתפללו לרפואת אחיעד אהוד בן כרמית ולרפואת הפצוע השני.

הרב אטינגר הינו בן 47 ואב ל- 12 ילדים. לפני שלוש שנים הוא עבר עם משפחתו מקדומים ליישוב עלי. הוא עומד בראש ישיבת ההסדר "עוז ואמונה", הנמצאת בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב.

זאב גולדשטיין, גיסו של הרב אחיעד אטינגר שנפצע אנוש, אמר: "כמו שאנחנו מבינים, ככל הנראה הרב אחיעד זיהה את המחבל השפל והספיק לדרוך את נשקו האישי בניסיון לפגוע בו, אך כדורי המחבל פגעו בו. אנחנו מבקשים מכל הציבור להתפלל לרפואתו. אנחנו דורשים מממשלת ישראל לפעול בתקיפות כנגד הטרור ולהביא לחיסולו של המחבל במהרה".

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, הגיע בצהריים לבית החולים בילינסון לבקר את שני הפצועים. הוא אמר כי "מדובר בפיגוע רצחני שביצעו מחבלים מתועבים צמאי דם. אני סומך על ראש הממשלה ושר הביטחון, על כוחות הביטחון וצה"ל שישימו ידיהם על הרוצחים". ליצמן הביע את השתתפותו בצער משפחתו של החייל שנפל בפיגוע ואיחל רפואה שלמה לפצועים.

במד"א פרסמו את הקלטת הדיווח הראשון על הפיגוע בצומת אריאל שהגיע למוקד. את הדיווח מסר חובש הארגון, חננאל הס, שעבר במקום. "יש בצומת אריאל פיגוע. יש ירי פה בצומת. אני לא רואה בדיוק מה מתרחש, אני לא קרוב לזירה, אבל אני שומע ירי ורואה חיילים רצים. יש עדיין ירי", אמר הס למוקדנית. בהמשך הוא התקרב לזירה ודיווח כי "על הרצפה שוכב פצוע אנוש. המחבל ברח".

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי בסמוך לשעה רבע לעשר בבוקר הגיח מחבל (או מחבלים) ממתחם החנויות הנמצא בסמוך לצומת אריאל, דקר את קיידאן בסכין, חטף את נשקו וירה ממנו לעבר כלי רכב אזרחיים שהיו במקום. לאחר מכן הוא גנב את אחד הרכבים ונסע עמו לכיוון צומת גיתי אבישר, שם ביצע ירי נוסף לעבר אזרחים וחיילים. הוא נמלט עם הרכב, ובשלב מסוים ירד ממנו והחל לנוע רגלית. כוחות הביטחון ממשיכים בשעה זו במצוד אחרי המחבל. המרדף מתמקד באזור הכפר הפלסטיני ברוקין. צה"ל סגר את הכניסות לכפרים הפלסטיניים באזור. על פי דיווחים פלסטיניים, החיילים החרימו מצלמות אבטחה שפזורים ברחבי הכפר ברוקין.

תגיות:צה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה