חדשות בארץ

הנייה: הרקטה לשרון – "דוגמה" למה שמצפה לישראל

ראש הלשכה המדינית של החמאס אמר כי ארגונו העביר באמצעות מצרים רשימה של שלוש דרישות לישראל בנוגע למצבם של האסירים הביטחוניים: ביטול העונשים שהוטלו עליהם לאחרונה, החזרת ביקורי המשפחות ופירוק המערכת למיסוך שיחות הסלולר שהותקנה בבתי הכלא

  • כ"ו אדר ב' התשע"ט
הנייה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)הנייה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה, איים בצהריים (שלישי) על ישראל, וזאת בצל המגעים המתמשכים בתיווך מצרי להשגת הסכם הבנות לרגיעה בין הצדדים.

בפגישה שקיים בעזה עם סופרים ופרשנים פוליטיים, אמר הנייה כי הרקטה שנורתה בשבוע שעבר לאזור השרון שוגרה בשל "תקלה טכנית", אך לדבריו זו "דוגמה קטנה" למה שמצפה לכיבוש "אם יתנהג בטיפשות".

הנייה ציין כי משלחת המודיעין המצרית העבירה אמש לארגונו לוח זמנים ליישום הבנות הרגיעה. "אנחנו עוקבים אחר מידת ההתחייבות של הכיבוש ליישום ההבנות. על עמנו לא רק לשמוע אלא גם לראות הישגים מעשיים".

מנהיג החמאס הוסיף כי ארגונו העביר למשלחת המצרית שלוש דרישות בנוגע למצבם של האסירים הביטחוניים. לדבריו, על ישראל לפרק את המערכת למיסוך הטלפונים הסלולריים שהותקנה בבתי הכלא בישראל, לבטל את העונשים שהוטלו לאחרונה על האסירים ולחדש את ביקורי המשפחות בבתי הכלא.

הנייה הבהיר כי ארגונו מוכן לפתוח במשא ומתן עם ישראל על עסקת חילופי שבויים, במידה ותנאיו ייענו – הראשון בהם שחרורם מהכלא של האסירים ששוחררו בעסקת בעסקת שליט ונעצרו מחדש. מוקדם יותר הבוקר טען ערוץ "אל-קודס", המזוהה עם החמאס, כי הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס יכלול סעיף על עסקה לחילופי שבויים בין הצדדים. בישראל הכחישו את הידיעה, ומאוחר יותר יצאו גם הכחשות מהחמאס. חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור, מוסא דודין, האחראי על תיק האסירים, אמר כי מדובר בשמועות לא נכונות שנועדו להרגיע את הרוחות הסוערות של האסירים בבתי הכלא ולפגוע בהתכנסות סביב סוגייתם. בחדשות 12 דווח אמש, כי אסירי החמאס מאיימים לפתוח ביום ראשון הקרוב בשביתת רעב.

סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס, עיסאם דעליס, אמר מוקדם יותר היום כי במסגרת לוח הזמנים שנמסר לחמאס, חלק מההבנות ייושמו עוד לפני הבחירות בישראל, ואילו סעיפים המצריכים זמן רב ליישומם יתבצעו בהמשך. לדבריו, בנוסף לפתיחת מעברי הגבול עם ישראל והגדלת מרחב הדיג – הקלות שבוצעו ביומיים האחרונים – ההבנות שהושגו נוגעות לסוגיות של הגדלת אישורי ייצוא, תיקון קווי החשמל לרצועה, תעסוקה זמנית, בריאות ופרויקטים לשיקום הרצועה. הוא הבהיר כי תהלוכות השיבה בסמוך לגדר המערכת יימשכו עד ל"שבירת המצור על עזה".

בתוך כך, מקורות ברצועה דיווחו בצהריים כי כלי טיס של צה"ל תקף חוליה של משגרי בלוני נפץ מזרחית לשכונת זייתון שבעיר עזה.

תגיות:חמאסרצועת עזהאיסמאעיל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה