חדשות בארץ

הבוקר: הפלסטינים שיגרו טיל מרצועת עזה לעבר אזור השרון

הטיל פגע בבית במושב משמרת וגרם לקריסתו. 7 פצועים, ביניהם 2 במצב בינוני ו- 5 במצב קל, פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא

  • י"ח אדר ב' התשע"ט
הבית ההרוס במושב משמרת, הבוקר (צילום: דוברות כבאות והצלה)הבית ההרוס במושב משמרת, הבוקר (צילום: דוברות כבאות והצלה)
אא

הסלמה דרמטית: אזעקת צבע אדום נשמעה בשעות הבוקר המוקדמות (שני) באזור השרון ובמועצה האזורית עמק חפר. טיל ששוגר מרצועת עזה פגע בבית במושב משמרת שבאזור השרון וגרם לקריסתו. 7 בני אדם נפצעו ופונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. צוותי כיבוי וחילוץ הוזנקו אל המקום וביצעו פעולות סריקה לאיתור לכודים במבנה. בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבי האזור, והלימודים בבתי הספר יתקיימו כסדרם.

ממד"א נמסר כי בשעה 05:22 החלו להגיע למוקד הארגון קריאות על נפילת הטיל. חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ל- 7 פצועים: אשה בשנות השישים לחייה שנפצעה באורח בינוני וסבלה מפגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים; אשה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים; גבר כבן 60, גבר כבן 30, נערה כבת 12, ילד כבן 3 ותינוקת כבת חצי שנה במצב קל עם חבלות ופציעות מרסיסים. הפצועים פונו על ידי ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א לבית החולים מאיר.

מנכ"ל מד"א אלי בין, שהגיע אל הזירה, אמר: "מדובר באירוע מורכב שבדרך נס הסתיים עם פצועים קל ובינוני. צוותי מד"א שעומדים בכוננות הגיעו לזירה בכוחות גדולים ובתוך זמן קצר פינו את כל הנפגעים להמשך טיפול בבית חולים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בוושינגטון, קיבל עדכונים לגבי הירי. הוא קיים התייעצות בטלפון עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירים נוספים במערכת הביטחון. בעקבות ההסלמה, החליט נתניהו לבטל את נאומו המתוכנן בוועידת איפא"ק וישוב לארץ מיד לאחר פגישתו עם הנשיא דונלד טראמפ.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הנמצא אף הוא בבירת ארצות הברית לרגל ועידת איפא"ק, מיהר להגיב: "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית הפעם בשרון.  המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל ביטחונית, ונתניהו חייב לארוז מיד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה. ‏מי שאינו מגיב בתוקפנות וכוח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום וזלזל בהתקפה על תל אביב – מקבל כעת טילים על השרון".

המושב משמרת, הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)

ירי הטיל מרצועת עזה לעבר עומק שטח ישראל בא לאחר שאמש דקרו אסירים באגף החמאס בכלא קציעות קצין וסוהר בשירות בתי הסוהר. מצבו של הקצין, שנדקר בצווארו, הוגדר בתחילה כקשה והוא פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הסוהר השני נפצע באורח קל ופונה לבית החולים באמבולנס. הדקירה התבצעה במהלך פינוי האגף מאסירים, בעקבות איומיהם לשרוף את האגף בו הותקנה מערכת לחסימת שיחות סלולר. במהלך דיכוי האלימות על ידי כוחות השב"ס, נפצעו 12 אסירים, ביניהם 2 במצב קשה. מבית החולים סורוקה נמסר הבוקר כי מצבו של איש השב"ס מוגדר כעת כבינוני.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב על התקרית האלימה: "תקיפת סוהרינו בכלא קציעות על ידי מחבלי החמאס חמורה מאד ומוכיחה שוב ששירות בתי הסוהר נמצא כיום בחזית המאבק בטרור. נמשיך להילחם בטרור גם בתוך בתי הכלא ולמנוע הכוונת פיגועים מתוך הכלא כנגד אזרחי ישראל. ההתקפות לא ירתיעו אותנו מלהפעיל את החסמים הסלולריים שמונעים טרור והן רק ממחישות את חשיבות הפרויקט. אני שולח רפואה שלמה ללוחמי שב"ס הפצועים ומחזק את הסוהרים שפועלים בנחישות אל מול המחבלים".

תגיות:רצועת עזההשרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה