חדשות בארץ

אסירי החמאס מאיימים לפתוח בשביתת רעב

כ- 1,400 מחבלי חמאס מתכוונים לפתוח ביום ראשון הקרוב בשביתת רעב, שתכלול הפסקת שתיית מים. הרקע לשביתה הוא התקנתה של המערכת הניסיונית למיסוך שיחות הסלולר בבתי הכלא

  • כ"ו אדר ב' התשע"ט
אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

כ- 1,400 אסירים ביטחוניים המשתייכים לארגון החמאס מאיימים לפתוח בשביתת רעב החל מיום ראשון הקרוב. כך דווח אמש (שני) בחדשות 12.

על פי הידיעה, את השביתה יפתחו מנהיגיהם של המחבלים, והיא תורחב בהדרגה עד שתכלול את כולם. הכוונה היא לנקוט למן ההתחלה בשביתה דרסטית, שתכלול אי שתיית מים, על מנת ליצור אפקט מיידי שיוביל ללחץ על ישראל. ייתכן כי בהמשך יצטרפו לשביתה גם מחבלים מארגוני הטרור הפלסטיניים האחרים.

הרקע לשביתה הוא זעמם של האסירים הביטחוניים על התקנתה הניסיונית של מערכת למיסוך שיחות סלולר בבתי הכלא רצון וקציעות, שנועדה למנוע מהם את היכולת ליזום פיגועים ולהכווינם מתוך הכלא. השב"ס מתכוון להרחיב את הניסוי לכל בתי הכלא.

מאז החל הניסוי במערכת החדשה לפני כחודשיים, פתחו האסירים הביטחוניים בפעולות מחאה, שכללו מספר מקרים של התפרעויות ואלימות קשה. ביום שני שעבר ניסה אסיר ביטחוני בכלא קציעות ניסה לדקור באמצעות דוקרן סוהרים שנכנסו לתאו על מנת לבצע בו חיפוש. בחסדי שמיים הסוהרים הצליחו להשתלט עליו מבלי שהיו נפגעים באירוע. יום קודם לכן, נדקר כלאי שגיא שילוואן, מפקד משמרת בבית הכלא, בצווארו על ידי אסיר חמאס. הדקירה פגעה קרוב מאוד לעורק הצוואר, אך בחסדי שמיים הרופאים הצליחו לעצור את הדימום. בתקרית האלימה נפצע סוהר נוסף באורח קל.

לפני כשבועיים הציתו אסירים ביטחוניים באגף החמאס בכלא רמון מזרנים ב- 14 תאים. השריפה גרמה לנזק כבד, אך כובתה במהירות על ידי סגל בית הסוהר וצוותי כיבוי שהיו בכוננות. איש סגל אחד נחבל קלות בידו וטופל במקום.

בתגובה לאיומם של המחבלים לפתוח בשביתת רעב, הבהיר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי לא יתנהל עמם משא ומתן וכי השב"ס ימשיך בהתקנת מערכות החסימה הסלולרית בבתי הכלא.

ובתוך כך, בחמאס הכחישו דיווח שהובא הבוקר בערוץ "אל-קודס", המקורב לארגון, לפיו הסכם הרגיעה המסתמן בין ישראל לחמאס יכלול סעיף על עסקה לחילופי שבויים בין הצדדים. חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור, מוסא דודין, האחראי על תיק האסירים, אמר כי מדובר בשמועות לא נכונות שנועדו להרגיע את הרוחות הסוערות של האסירים בבתי הכלא ולפגוע בהתכנסות סביב סוגייתם.

תגיות:שב"סחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה