חדשות בארץ

לאחר התפרעות אסירי חמאס: שב"ס העביר את מנהיגיהם לבתי כלא אחרים

אסירי חמאס בכלא רמון הציתו 14 תאים באגף בו הותקן מיסוך סלולרי, שנועד למנוע מהמחבלים להכווין פיגועים מהכלא. לאגף נגרם נזק כבד, והשב"ס החל בנקיטת צעדי עונשין נגד המתפרעים

  • י"ב אדר ב' התשע"ט
(צילום: דוברות שב"ס)(צילום: דוברות שב"ס)
אא

אסירים ביטחוניים באגף החמאס בכלא רמון הציתו אמש (שני) מזרנים ב- 14 תאים, וזאת כחלק מהמחאה המתמשכת שלהם בשבועות האחרונים נגד התקנתה הניסיונית של מערכת למיסוך טלפונים סלולריים. המערכת, שהותקנה בשלב זה בבתי הכלא רמון וקציעות, נועדה למנוע מהמחבלים את היכולת להשתמש בטלפונים הניידים שהם מצליחים להבריח לתאיהם על מנת ליזום פיגועים ולהכווינם מתוך בתי הכלא.

השריפה הוצתה באגף בו הותקן מיסוך סלולרי. היא גרמה לנזק כבד, אך כובתה במהירות על ידי סגל בית הסוהר וצוותי כיבוי שהיו בכוננות. לא היו נפגעים לאנשי השב"ס, למעט איש סגל אחד שנחבל קלות בידו וטופל במקום. אסיר אחד נחבל קלות ברגלו וטופל במקום. כל 88 האסירים שהיו כלואים באגף הוצאו ממנו.

מהשב"ס נמסר כי במהלך היום הועברו מספר בכירים בהנהגת אסירי החמאס לתאי הפרדה בבתי סוהר אחרים. כמו כן, למעלה מ- 100 אסירים המשתייכים לארגון הטרור הועברו לאגפים ולבתי כלא אחרים. השב״ס החל בהליך של ענישה כנגד האסירים המציתים ומפרי הסדר, עליהם יוטלו סנקציות מחמירות וקנסות.

בתגובה להצתה, הבהיר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, העומד מאחורי היוזמה להתקנת מערכת המיסוך: "אנחנו לא נירתע, והפעילות כנגד הברחת טלפונים ניידים וכנגד הפרות סדר של המחבלים בבתי הכלא תימשך. חייבים לפעול במלוא העוצמה למניעת הכוונת טרור מתוך בתי הכלא שלנו".

בתחילת החודש דיווח יוסי יהושוע ב"ידיעות אחרונות", כי בצה"ל הביעו התנגדות להרחבת ניסוי המערכת החדשה לבתי כלא נוספים והמליצו לדחות זאת במספר חודשים, וזאת כדי שלא להוסיף למתיחות השוררת בשטחי יהודה ושומרון, על גדר המערכת ברצועת עזה ובהר הבית. בשב"ס, לעומת זאת, טענו כי "כל עיכוב בהתקנה עלול לעלות במחיר ביטחוני כבד". ארדן מצדו אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את עמדתו ואישר להמשיך בקידום פרויקט מערכת המיסוך. בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל אמר ארדן כי כמעט 'נפל מהכיסא' כשקרא את עמדת צה"ל: "צמרת צה"ל לא מסתכלת על התמונה הכוללת. זה דבר אבסורדי ולא הגיוני שגורמים בצה"ל יגידו 'תדחו כרגע פרויקט זה בשל אינטרסים אחרים של צה"ל ביהודה ושומרון או בחזית אחרת'".

(וידיאו: דוברות שב"ס)

תגיות:חמאסשב"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה