חדשות בארץ

במפתיע: נתניהו ייפגש עם הנשיא פוטין במוסקבה

הפגישה בין ראש הממשלה ונשיא רוסיה תתקיים 5 ימים בלבד לפני הבחירות. נתניהו שוחח אתמול בטלפון עם פוטין. מלשכתו נמסר כי השיחה עסקה "בסוגיות אזוריות"

  • כ"ו אדר ב' התשע"ט
נתניהו ופוטין בקרמלין, 27 בפברואר 2019 (צילום: חיים צ"ח, לע"מ)נתניהו ופוטין בקרמלין, 27 בפברואר 2019 (צילום: חיים צ"ח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מחרתיים (חמישי) למוסקבה וייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

ההודעה על הפגישה – המתוכננת להיערך 5 ימים בלבד לפני הבחירות – באה לאחר שאתמול פורסם כי נתניהו שוחח בטלפון עם פוטין. בלשכת ראש הממשלה מסרו כי השיחה עסקה בסוגיות אזוריות. מהקרמלין נמסר כי השיחה נערכה ביוזמתו של נתניהו, וכי "שני המנהיגים דנו בסוגיות אקטואליות הנוגעות לשיתוף הפעולה הבילטרלי, כולל קשרים צבאיים, כמו גם במצב במזרח התיכון".

הפגישה של נתניהו ופוטין תעסוק, קרוב לוודאי, בהחלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן – החלטה שזכתה ל"כתף קרה" ברוסיה. ברקע השיחה יעמוד גם המשך פעילותה של ישראל נגד מטרות איראניות בסוריה. כזכור, בשבוע שעבר דיווחו כלי התקשורת הרשמיים בסוריה על תקיפה ישראלית באזור חלב. על פי ידיעות שונות, התקיפה כוונה כנגד מחסני תחמושת איראניים באזור התעשייה א-שייח' נג'אר, הממוקם בפרברי חלב.

פגישתם האחרונה של נתניהו ופוטין נערכה בסוף חודש פברואר. הייתה זו הפגישה הראשונה שהשניים קיימו ביניהם בקרמלין מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי בספטמבר 2018. בתדרוך שהעניק לכתבים במוסקבה לאחר הפגישה, אמר נתניהו כי הנשיא הרוסי "גילה הבנה לצורכי הביטחון של ישראל", וכי סיכם עם פוטין על הקמת צוות משותף שיפעל להוצאתם של כל הכוחות הזרים מסוריה – כולל איראן. הוא ציין כי מדובר ביעד שהן רוסיה והן ישראל מעוניינות להשיגו, וכי בנוסף לישראל ורוסיה ישתתפו בצוות "גורמים נוספים", כהגדרתו. נתניהו הוסיף כי בניגוד לתחזיות לפיהן היחסים עם הרוסים יעלו על שרטון בעקבות הפלת המטוס הרוסי – "זה לא המצב. אנחנו בנתיב של שיתוף פעולה".

נושא נוסף שעלה בשיחה היה מערכת ה- S-300 שרוסיה העבירה לסוריה והחשש שהפיכתה למבצעית תביא להתנגשות ישראלית-רוסית. בהתייחסו לסוגיה זו, אמר ראש הממשלה כי הבהיר ש"ישראל תמשיך לפעול ככל הדרוש להגן על עצמה מפני כל תוקפנות או ניסיון של תוקפנות איראנית משטח סוריה". הוא הדגיש כי "הדברים הובהרו בצורה מוחלטת וגם הבהרנו שנעשה זאת תוך המשך התיאום הצבאי עם רוסיה כדי למנוע חיכוכים וסכנות מיותרות".

תגיות:רוסיהולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה