חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם פוטין בקרמלין: "נחושים להמשיך לפעול נגד איראן"

ראש הממשלה הזמין את נשיא רוסיה לבוא לביקור בישראל. פוטין הביע את הסכמתו והדגיש את החשיבות שבהמשך שיתוף הפעולה בין שתי המדינות

  • כ"ב אדר א' התשע"ט
נתניהו ופוטין בקרמלין, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו ופוטין בקרמלין, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהריים (רביעי) לקרמלין במוסקבה ונפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

זו הפגישה הראשונה ששני האישים מקיימים ביניהם בקרמלין מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי בספטמבר שעבר. בפתח הפגישה התייחס נתניהו לנושא העיקרי בו ידון עם פוטין – מניעת התבססותה של איראן בסוריה: "האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון באזור מגיע מאיראן וגרורותיה. אנחנו נחושים להמשיך בפעולה התקיפה שלנו נגד הניסיונות של איראן, שקוראת להשמדתנו, ונגד הניסיונות שלה להתבסס צבאית בסוריה".

נתניהו ציין כי הקשר הישיר שלו עם פוטין – שבא לידי ביטוי, בין היתר, ב- 11 פגישות שהתקיימו ביניהם מאז ספטמבר 2015 – מהווה "נדבך חיוני שמנע סיכונים וחיכוכים בין הצבאות שלנו, ושתרם לביטחון וליציבות באזור". בהקשר זה, נתניהו ידון עם מארחו במנגנון התיאום בין צבאות רוסיה וישראל, שנועד למנוע התנגשות ביניהם על רקע התקיפות של ישראל בסוריה.

ראש הממשלה הזמין את פוטין להגיע לביקור בישראל ולהשתתף בטקס חנוכת האנדרטה לזכר נופלי המצור על לנינגרד, שייערך בקרוב בירושלים. פוטין השיב בחיוב להזמנה. "אני רוצה לברך אותך ואת העם הרוסי על יום מגן המולדת", אמר ראש הממשלה, "אנחנו לעולם לא נשכח את תפקידם של רוסיה והצבא האדום בניצחון על הנאצים. לפני ימים אחדים החלטנו על השלמת המימון למוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה, כחצי מיליון לוחמים יהודים לחמו בצבא האדום. בקרוב אנחנו נחנוך אנדרטה בירושלים לזכר נופלי המצור בלנינגרד, ואני מבקש אדוני הנשיא להזמין אותך ושתהיה אורח הכבוד שלנו שם, אין ראוי ממך".

פוטין מצדו הדגיש את חשיבות המשך שיתוף הפעולה בין שתי המדינות וציין כי "רוסיה הייתה שותפה בתמיכה בהקמת ישראל".

בטרם המריא הלילה למוסקבה, אמר נתניהו בנמל התעופה בן גוריון כי "השיחה בוודאי תעסוק בכמה נושאים, אבל מבחינתנו מוקד השיחות זה הנושא של מניעת ההתבססות של איראן בסוריה. התבססות של מדינה שאומרת במפורש שמטרתה לחסל אותנו. אני גם אכנס כמובן לפרטים עם הנשיא פוטין, כפי שאנחנו נוהגים לעשות על מנת להבטיח שהצבא של רוסיה וצבא ההגנה לישראל מתואמים באופן כזה שנמנע חיכוך ונמנע התנגשות בינינו. עד היום זה הצליח וחשוב שזה יצליח גם בהמשך. אני מתכוון לממש את כל המטרות שלשמן אני יוצא למוסקבה, ואנחנו נחזור כשהן יושגו".

(צילום: חיים צח, לע"מ)

תגיות:ולדימיר פוטיןאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה