חדשות בארץ

גורם מדיני: המשבר עם רוסיה – מאחורינו

בתדרוך שהעניק לכתבים במוסקבה לאחר פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הנשיא הרוסי "גילה הבנה לצורכי הביטחון של ישראל". בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף שיפעל להוצאתם של כל הכוחות הזרים מסוריה - כולל איראן

  • כ"ב אדר א' התשע"ט
פגישת נתניהו-פוטין בקרמלין, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)פגישת נתניהו-פוטין בקרמלין, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

גורם מדיני בכיר התייחס הערב (רביעי) לפגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר כי המשבר שפרץ בין ישראל לרוסיה בעקבות הפלת המטוס הרוסי בספטמבר 2018 "מאחורינו". הגורם הדגיש כי הרוסים לא הטילו כבלים על פעילותה של ישראל בסוריה: "אנחנו לא חוזרים לארץ עם הגבלות כלשהן, אלא עם מדיניות ברורה שנמשיך לפעול". הוא ציין כי תקרית הפלת המטוס עלתה אומנם בשיחה, אך לא עלתה דרישה רוסית מישראל לשלם פיצויים לבני משפחותיהם של החיילים הרוסיים שנהרגו.

בתדרוך שקיים לכתבים לאחר הפגישה, הגדיר אותה נתניהו כ"טובה מאוד". לדבריו, סוגיית ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה נדונה בהרחבה, והצד הישראלי הציג דוגמאות לניסיונות ההתבססות האיראניים ולפעולותיהם של ישראל למניעתם. הוא ציין כי "הנשיא פוטין גילה הבנה לצורכי הביטחון של ישראל". לדבריו, בניגוד לתחזיות לפיהן היחסים עם הרוסים יעלו על שרטון בעקבות הפלת המטוס הרוסי – "זה לא המצב. אנחנו בנתיב של שיתוף פעולה".

נתניהו אמר כי סוכם בינו לבין פוטין להקים צוות משותף שיפעל להוצאתם של כל הכוחות הזרים מסוריה – כולל איראן. הוא ציין כי מדובר ביעד שהן רוסיה והן ישראל מעוניינות להשיגו, וכי בנוסף לישראל ורוסיה ישתתפו בצוות "גורמים נוספים", כהגדרתו. בראש הנציגות הישראלית לצוות יעמוד ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת.

נושא נוסף שעלה בשיחה היה מערכת ה- S-300 שרוסיה העבירה לסוריה והחשש שהפיכתה למבצעית תביא להתנגשות ישראלית-רוסית. בהתייחסו לסוגיה זו, אמר ראש הממשלה כי הבהיר ש"ישראל תמשיך לפעול ככל הדרוש להגן על עצמה מפני כל תוקפנות או ניסיון של תוקפנות איראנית משטח סוריה". הוא הדגיש כי "הדברים הובהרו בצורה מוחלטת וגם הבהרנו שנעשה זאת תוך המשך התיאום הצבאי עם רוסיה כדי למנוע חיכוכים וסכנות מיותרות".

בפתח הפגישה, שהיה פתוח לתקשורת, אמר נתניהו כי "האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון באזור מגיע מאיראן וגרורותיה. אנחנו נחושים להמשיך בפעולה התקיפה שלנו נגד הניסיונות של איראן, שקוראת להשמדתנו, ונגד הניסיונות שלה להתבסס צבאית בסוריה". הוא ציין כי הקשר הישיר שלו עם פוטין – שבא לידי ביטוי, בין היתר, ב- 11 פגישות שהתקיימו ביניהם מאז ספטמבר 2015 – מהווה "נדבך חיוני שמנע סיכונים וחיכוכים בין הצבאות שלנו, ושתרם לביטחון וליציבות באזור".

תגיות:איראןולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה