חדשות בארץ

ירי צלפים או נ"ט: חשש בישראל מפני פיגוע של הג’יהאד האסלאמי

גורמי ביטחון מעריכים כי ארגון הג'יהאד האסלאמי ינסה לסכל את המאמצים לרגיעה בין ישראל והחמאס באמצעות הוצאתו לפועל של פיגוע נגד כוחות צה"ל הפרושים באזור גדר המערכת

  • כ"ה אדר ב' התשע"ט
טנקי צה"ל סמוך לגדר הגבול עם רצועת עזה, בשבוע שעבר (צילום: דודי מודן, פלאש 90)טנקי צה"ל סמוך לגדר הגבול עם רצועת עזה, בשבוע שעבר (צילום: דודי מודן, פלאש 90)
אא

בצה"ל שוררת הערכה כי ארגון הג'יהאד האסלאמי ינסה בטווח הזמן הקרוב לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל באזור גדר המערכת בדרום, וזאת במטרה לחבל בהבנות הרגיעה שהושגו בין ישראל והחמאס. כך עולה מתדרוכים שנמסרו לכתבים צבאיים על ידי גורמי ביטחון.

על פי הדיווחים, מצדו העזתי של אזור הגבול ניכרת תכונה יוצאת דופן, המעידה על רצונו של הג'יהאד האסלאמי להוציא לפועל פיגוע 'איכותי' נגד הכוחות המתוגברים של צה"ל הפרושים באזור הגדר – ייתכן באמצעות ירי טיל נ"ט או עשיית שימוש בצלפים. על פי ידיעות אלו, במערכת הביטחון סבורים כי ייתכן ואיראן היא העומדת מאחורי ניסיונות הג'יהאד האסלאמי לפגוע במאמצי הרגיעה. צה"ל גם מייחס לארגון הטרור את ירי 6 הרקטות ששוגרו בשתי היממות האחרונות מהרצועה לעבר יישובי העוטף. אחת מהן, שנורתה אתמול לפנות ערב, נפלה בשטח הרצועה. 5 הרקטות האחרות, שנורו שלשום בלילה (בין מוצאי שבת לראשון), נפלו בשטחים פתוחים ברחבי המועצה האזורית אשכול, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר מספר עמדות חמאס ברצועה.

בג'יהאד האסלאמי מיהרו להכחיש את הידיעות. נאפז עזאם, חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור, אמר כי מדובר ב'המצאה' ישראלית, כלשונו, שנועדה ליצור בלבול בזירה הפלסטינית ו"להסית נגד עמנו וזכויותיו".

ישראל המשיכה הבוקר במתן הקלות לתושבי הרצועה, במסגרת ההבנות שהושגו בסוף השבוע עם החמאס בתיווכה של מצרים. לאחר שאתמול נפתחו מעבר ארז ומעבר הסחורות בכרם שלום לתנועה, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הגדלת מרחב הדיג ברצועה מטווח של 12 מייל ימיים לטווח שיא של עד 15 מייל ימיים (כ- 28 ק"מ). בהמשך צפויה ישראל להעניק הקלות נוספות, שיכללו בין היתר את הגדלת מספרן של המשאיות הנכנסות לרצועה ומתן היתר להעברת עשרות מיליוני דולרים מקטר לעזה לצרכים הומניטריים שונים.

תגיות:רצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה