חדשות בארץ

הבוקר: ישראל הגדילה את מרחב הדיג ברצועה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על הגדלת מרחב הדיג לטווח שיא של עד 15 מייל ימיים: "חלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטרית ברצועת עזה, ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת"

  • כ"ה אדר ב' התשע"ט
מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

ישראל ממשיכה בהקלות לתושבי רצועת עזה. לאחר שאתמול נפתחו מעבר ארז ומעבר הסחורות בכרם שלום לתנועה, הודיע הבוקר (שני) מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הגדלת מרחב הדיג ברצועה מטווח של 12 מייל ימיים לטווח של עד 15 מייל ימיים (כ- 28 ק"מ) – טווח שיא שלא נרשם מאז ומעולם.

בהודעה שנמסר מטעם משרד מתאם הפעולות הממשלה בשטחים נאמר כי צעד זה הוא "חלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטרית ברצועת עזה, ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת. מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון".

ההקלות הישראליות נעשות במסגרת ההבנות לרגיעה שהושגו בסוף השבוע עם החמאס בתיווכה של מצרים. על פי הדיווחים, בהמשך צפויה ישראל להגדיל את מספרן של המשאיות הנכנסות לרצועה.

למרות ההבנות, אתמול לפנות ערב נשמעה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור רקטה, אך היא נפלה בשטח הרצועה. כזכור, שלשום בלילה (בין מוצאי שבת לראשון) נורו 5 רקטות לעבר עוטף עזה. הן נפלו בשטחים פתוחים ברחבי המועצה האזורית אשכול, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר מספר עמדות חמאס ברצועה.

ובתוך כך, פעילים של מפלגת עוצמה יהודית הגיעו הבוקר למעבר הסחורות בכרם שלום וחסמו אותו לתנועת משאיות במחאה על ההקלות לפלסטינים. במקום התפתח עימות בין הפעילים לבין אחד מנהגי המשאיות. בעוצמה יהודית טענו כי הנהג ניסה לפגוע בהם באמצעות חפץ מברזל. הנהג מצידו טען כי הפעילים תקפו אותו.

מהמשטרה נמסר כי "התקבל דיווח אודות מחאה במעבר כרם שלום תוך חשד לתגרה במקום ציבורי. שוטרים הגיעו למקום ועיכבו שלושה חשודים במעורבות באירוע".

תגיות:הקלותרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה