חדשות בארץ

הלילה: ירי רקטות לאשכול; הבוקר: נפתחו המעברים לרצועת עזה

בחסדי שמיים, הרקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ולא היו נפגעים. למרות הירי, מעברי כרם שלום וארז נפתחו הבוקר לפעילות, כחלק מתהליך יישומן של הבנות הרגיעה שהשיג המתווך המצרי בין ישראל והחמאס

  • כ"ד אדר ב' התשע"ט
(צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90 )(צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90 )
אא

אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (ראשון) במועצה האזורית אשכול. מצה"ל נמסר לאחר מכן כי זוהו 5 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ברחבי המועצה – בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה, תקפו טנקים של צה"ל מספר עמדות של החמאס ברצועה.

הירי הפלסטיני בא לאחר סוף שבוע מתוח, בו ציינו הפלסטינים את יום האדמה ומלאת שנה לפרוץ "תהלוכות השיבה". כ- 40 אלף מפרי סדר הגיעו אתמול למספר מוקדים לאורך גדר המערכת בין הרצועה וישראל. במהלך ההתפרעויות הפלסטיניות, שכללו השלכות מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל, השתמשו החיילים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. בעזה דיווחו על 4 הרוגים ו- 316 פצועים, מתוכם 5 במצב אנוש ו- 9 במצב קשה.

למרות ההרוגים, בישראל ציינו בסיפוק כי "צעדת המיליון" – כפי שכונו ההתפרעויות על ידי הפלסטינים – לא יצאה משליטה, וכי אלפי פקחים מטעם החמאס דאגו להרחיק את רובם המוחלט של המפגינים למרחק של כמה מאות מטרים מהגדר. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי "במהלך כל השנה האחרונה לא נראה ריסון כזה מצד חמאס". הוא ציין כי למרות המספר הגבוה של המפגינים, האלימות בשטח הייתה פחותה מאשר בשבועות הקודמים – עובדה המוכיחה, לדבריו, כי ארגון הטרור שולט בגובה הלהבות. מנליס הוסיף כי היערכותו הנכונה של צה"ל תרמה "לסיכום המוצלח של אירועי יום האדמה".

השקט היחסי בו עברו ההתפרעויות הושג גם הודות לתיווך המצרי בין ישראל והחמאס. על פי הדיווחים, משלחת המודיעין המצרית הצליחה להשיג הבנות לרגיעה בין ישראל והחמאס. ככל הידוע, במסגרת ההבנות ישראל תעניק הקלות הומניטריות לתושבי הרצועה בתמורה להפסקת ירי הרקטות לעבר שטחה והפסקת ההתפרעויות של "יחידת ההטרדה הלילית" על הגדר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי הנחה להשאיר את כוחות צה"ל במקום: "אנחנו לא יודעים אם הרגיעה הזו תימשך, אנחנו ערוכים לקראת כל התפתחות. זו הדרך שבה אנחנו מנהלים את העניינים –  מפעילים כוח כשצריך, ונמנעים אם אפשר ממלחמות מיותרות".

הקבינט המדיני-ביטחוני אמור להתכנס בהמשך השבוע ולאשר את הסכם הרגיעה עם החמאס. שרי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, הבהירו כי יתנגדו להבנות.

למרות ירי הרקטות הלילה, וכחלק מהתהליך ליישומה של הרגיעה, מעברי ארז וכרם שלום נפתחו הבוקר לפעילות – לראשונה מאז יום שני שעבר, בו נסגרו לאחר ירי הרקטה לעבר אזור השרון.

תגיות:חמאסצה"לרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה