חדשות בארץ

כחלון חתם על הצו לקיזוז כספי המיסים של הרשות הפלסטינית

בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, שאישר את יישום החוק להקפאת כספי המשכורות שהרשות מעבירה למחבלים ולבני משפחותיהם, אישר שר האוצר את הצו לביצוע הקיזוז

  • כ"ה אדר ב' התשע"ט
כחלון (צילום: ניר קידר, פלאש 90)כחלון (צילום: ניר קידר, פלאש 90)
אא

שר האוצר משה כחלון חתם אתמול (ראשון) על הצו לקיזוז חצי מיליארד שקלים מכספי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית, וזאת בהתאם לחוק לקיזוז משכורות מחבלים שהתקבל בכנסת ביולי שעבר. הידיעה הראשונית פורסמה הבוקר ב"ישראל היום", וכחלון אישר אותה לאחר מכן כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"מהלך נכון, מהלך צודק, מהלך ערכי ומוסרי". הוא הוסיף: "אסור לנו לשכוח שזה חלק מהמערכה שלנו נגד הטרור".

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר לפני כחודש וחצי ליישם את החוק להקפאת הכספים לרשות הפלסטינית, ולקזז מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית סכום בסך 502,697,000 שקלים. מהנתונים שהציגו גורמי הביטחון עלה כי בשנת 2018 העבירה הרשות הפלסטינית את הסכום האמור למחבלים הכלואים בישראל, למשפחותיהם ולאסירים משוחררים. לפיכך הוחלט להקפיא סכום כסף בגובה זהה, מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית ומעבירה לה בהתאם לפרוטוקול פריז שנחתם באפריל 1994 כחלק מהסכם אוסלו. קיזוזו של הסכום הכולל יתבצע בשלבים בכל חודש, לאורך שנת 2019.

כזכור, ברשות הפלסטינית הגיבו בזעם על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, מסר בשמו כי קיזוז הכספים מהווה "שוד של כספי העם הפלסטיני" וכי מדובר ב"החלטה שרירותית המפרה באופן חד-צדדי את ההסכמים החתומים, ביניהם הסכם פריז". אבו רודיינה הוסיף כי להחלטה זו יהיו "השלכות חמורות בכל המישורים". אבו מאזן עצמו אמר כי הרשות לא תסכים לקבל את כספי המיסים המופחתים, וכי כל סכום שיהיה ברשותה ייועד עבור "השהידים והאסירים". בכירים ברשות הפלסטינית שיגרו איומים שונים לעברה של ישראל. מחמוד אל-הבאש, יועצו ומקורבו של אבו מאזן, אמר לכאן חדשות כי התיאום הביטחוני עם ישראל עלול להיפגע. גורם בכיר בלשכתו של אבו מאזן מסר ל"ישראל היום" כי הפלסטינים ישקלו אף את "פירוק הרשות הפלסטינית והחזרת האחריות הכלכלית לידי ישראל".

תגיות:הרשות הפלסטיניתמשכורותמשה כחלוןמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה