חדשות בארץ

הקבינט אישר לקזז חצי מיליארד שקל מכספי המיסים לרשות הפלסטינית

החלטת הקבינט התקבלה במסגרת יישום החוק לקיזוז משכורות מחבלים, שאושר בכנסת ביולי 2018. על פי החוק, סכומי הכסף שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ולמשפחותיהם יופחתו מכספי המיסים שישראל גובה עבורה

  • י"ב אדר א' התשע"ט
ישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: לע"מ)ישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: לע"מ)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט היום (ראשון) על יישום חוק הקפאת הכספים לרשות הפלסטינית, שהתקבל בכנסת בחודש יולי 2018, ולקזז מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית, סכום בסך 502,697,000 שקלים.

מהנתונים שהציגו גורמי הביטחון עולה כי בשנת 2018 העבירה הרשות הפלסטינית את הסכום האמור למחבלים הכלואים בישראל, למשפחותיהם ולאסירים משוחררים. לפיכך הוחלט להקפיא סכום כסף בגובה זהה, מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית ומעבירה לה בהתאם לפרוטוקול פריז שנחתם באפריל 1994 כחלק מהסכם אוסלו.

בהודעה שנמסרה לאחר ישיבת הקבינט נאמר כי "ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הנחה את גורמי הביטחון להעמיק את הבדיקות לגבי תשלומים נוספים שהרשות הפלסטינית משלמת בזיקה לטרור למחבלים ומשפחותיהם. ככל שמידע כזה יתקבל, סכום ההקפאה יעודכן בהתאם".

הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי יביא היום לאישור הקבינט את קיזוז משכורות המחבלים מכספי הרשות הפלסטינית: "הקבינט ישמע דיווח מפורט על היקף הכספים מפי גורמי הביטחון. זהו חוק חשוב שקידמנו אותו, והיום אנחנו הולכים לממש אותו בדיוק כפי שהבטחתי."

כזכור, ביולי 2018 אישרה הכנסת, בתום דיון סוער, את החוק לקיזוז משכורות מחבלים. על פי הנתונים שנמסרו על ידי יוזמי החוק, חברי הכנסת אבי דיכטר (ליכוד) ואלעזר שטרן (יש עתיד), הרשות הפלסטינית שילמה בשנה האחרונה 1.2 מיליארד שקלים כמשכורות למחבלים ובני משפחותיהם, שהם כ- 7% מתקציבה השנתי של הרשות, ובארבע השנים האחרונות הצטבר הסכום ליותר מ- 4 מיליארד שקלים. החוק לקיזוז משכורות מחבלים מחייב את הממשלה להפחית בכל שנה סכומים אלו מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית. הקיזוז יבוצע באישור הקבינט המדיני-ביטחוני, וזאת על סמך דו"ח של שר הביטחון שיפרט את הסכומים המועברים לטרוריסטים לסוגיהם השונים – כלואים, משוחררים, פצועים ו"שהידים".

בשבוע שעבר, בעקבות רציחתה הצעירה אורי אנסבכר הי"ד על ידי מחבל תושב חברון, אמר נתניהו כי עד סוף השבוע תושלם עבודת המטה הדרושה למימוש החוק, וכי הקבינט יכונס כדי לקבל את ההחלטה על קיזוז הכספים: "הכספים יקוזזו – שאיש לא יטיל בכך ספק – ובתחילת השבוע הבא", הבהיר נתניהו.

תגיות:הרשות הפלסטיניתמשכורותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה