חדשות בארץ

דרעי: לא נשב עם גנץ – גם אם יבטל את הרוטציה עם לפיד

יו"ר ש"ס הבהיר כי מפלגתו לא תשב בממשלה עם מפלגת כחול לבן, בשל העובדה שאימצה את מצע יש עתיד: "כל עוד שהחיבור הזה, לפיד וגנץ, ביחד – לא נשב איתם בממשלה"

  • כ"ד אדר ב' התשע"ט
דרעי בכנס בחירות (צילום: פלאש 90)דרעי בכנס בחירות (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר היום (ראשון) כי ש"ס לא תיכנס לקואליציה עם מפלגת כחול לבן בראשותו של בני גנץ, גם אם יבוטל הסכם הרוטציה על ראשות הממשלה שנקבע בינו לבין יאיר לפיד. כך חשף הערב עקיבא ווייס בכאן חדשות.

על פי הדיווח, דרעי אמר את הדברים בכנס בחירות בחדרה. יו"ר ש"ס כבר התבטא בתחילת החודש ברוח דומה, ומאז חזר מספר פעמים על העמדה לפיה מפלגתו תיכנס אך ורק לקואליציה שתוקם על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. אלא שבימים האחרונים עלתה במחנה השמאל הקריאה ללפיד לוותר על הרוטציה עם גנץ כדי לשפר את סיכוייו של המחנה להקים את הממשלה הבאה. יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, קרא היום ללפיד "לוותר על הרוטציה המטופשת הזאת", כהגדרתו. בראיון לחדשות הבוקר בערוץ 12, אמר גבאי: "אנשים לא יודעים מה זה רוטציה, הם לא בוחרים ראש ממשלה לשנתיים. אנחנו רואים בסקרים שניים-שלושה מנדטים של אנשי ימין רך שאומרים: אם הם יוותרו על הרוטציה, נצביע לכחול לבן".

וכאמור, דרעי הבהיר כי מבחינת ש"ס אין כל משמעות לביטול הרוטציה: "הם מנסים לשווא. יבטלו את הרוטציה, ורק גנץ יהיה, לא יהיה לפיד. חושבים שזה אולי יעזור יותר שאנחנו נתמוך בהם. רבותיי, זה לא יעזור. כל עוד שהחיבור הזה, לפיד וגנץ, ביחד – אנחנו לא נשב. לא משנה, לא נשב איתם בממשלה".

דרעי הוסיף כי "אסור לבזות" את גנץ, "אבל ברגע שלצערי הרב היהודי הזה – עם כל הזכויות שלו – החליט לאמץ את כל המצע של לפיד והחליט להיות יש עתיד, לתת ליש עתיד לגדול ולשלוט על המפלגה שלו – הוא אימץ את כל המצע שלהם. אנחנו בשום אופן שבעולם לא נשב איתו".

בנאום שנשא לפני כשבוע וחצי בכנס בחירות בטבריה, תקף דרעי בחריפות את לפיד וכינה אותו "הטרול של טבריה": "יאיר לפיד, שעשה קריירה מהסתה בתקשורת ומכתיבת פוסטים בפייסבוק, מבקש היום להיות ראש ממשלה בישראל. הוא לא בנה ולא נטע, ומאז כניסתו לזירה הציבורית הוא רק הורס ומחריב. פגע בעניים, בחלשים, בקשישים, במשפחות ברוכות הילדים, קיצץ באכזריות בתקציבים החברתיים וניסה לפגוע בכל מה שקשור ליהדות ולמסורת".

"אנחנו תומכים בנתניהו לראשות הממשלה ונמליץ רק עליו לנשיא המדינה", הוסיף דרעי, "אבל עדיין קיימת סכנה גדולה מאוד שהטרול של המדינה יאיר לפיד יעמוד בראש מפלגה של 30 מנדטים ויכפה על נתניהו רוטציה או ממשלת אחדות. רק ש"ס חזקה תוכל לנטרל את לפיד ולהקים ממשלה ימנית המחויבת לשמור על הזהות היהודית של המדינה ועל החלשים והעניים".

הקו התקיף של המפלגות החרדיות בכלל, וש"ס בפרט, נגד אפשרות הישיבה בממשלת גנץ בא בעקבות הפרסום בתחילת החודש של מצע כחול לבן, שבכל הנוגע לסוגיות דת ומדינה דומה במידה רבה למצע יש עתיד. המצע כולל, בין היתר, הבטחה לפעול לאימוץ מתווה הכותל ולקידום הרחבתה של "רחבה שלישית שתתאים לכלל הציבור הישראלי והיהודי על כל גווניו", וכן התחייבות לחוקק את חוק הזוגיות ולבטל את חוק המרכולים. בש"ס הגיבו על המצע במתקפה חזיתית: "גם 117 שנות ביטחון לא יחפו על הדהירה המסוכנת של מפלגת לפיד-גנץ להרס המדינה היהודית עליה חלמו דורות רבים. מצע המפלגה, שהוא 'העתק-הדבק' ממצע יש עתיד, משרטט תמונה חמורה של רמיסת כבוד השבת על ידי הפעלת תחבורה ציבורית והפיכתה ליום השופינג הלאומי, פגישה קשה בערך הנישואין כדת משה וישראל וחילול הכותל המערבי הקדוש על ידי הכנסת זרמים רפורמיים. לא צריך להיות חרדי בכדי להתחלחל מהאפשרות שמצע הרסני זה יתגשם כאן, במדינת היהודים".

תגיות:בני גנץש"סאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה