חדשות יהדות

לראות ולהאמין: הכדורסלנית שפרשה בשיא לטובת היהדות

מה גורם לכדורסלנית צמרת צעירה ומוכשרת עם קריירה מבטיחה לשנות במעבר חד את אורח חייה? "היום זה הדבר הכי משמעותי בחיים שלי", אומרת נוף קדם, מי שהגיעה לשיא הקריירה לפני שבועיים והחליטה כעבור יממה לעזוב הכל ולשוב בתשובה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בדרך כלל, ניתן לקבוע בוודאות כי פרישות של שחקנים בעולם הספורט באות על רקע פציעה, תחושת מיצוי או קריירה מניבה יותר. משכך, קהילת אוהדי הכדורסל הישראלית היכו שוק על ירך כששמעו שנוף קדם, הכדורסלנית המבטיחה בת ה-24, החליטה לחתוך. ולא, לא מ"הסיבות הנכונות".

נוף קדם הייתה כדורסלנית ששיחקה 4 שנים בקבוצה של נורת'ווסטרן האמריקנית. במשחק הבכורה שלה בליגת העל, מול מועדון נעוריה רעננה, פרחה עם 17 נקודות. בחמשת המחזורים הבאים היא שמרה על כמות נקודות דו-ספרתית. אחרי מעט יותר מסיבוב משחקים, היא הקלעית המובילה של א.ס. רמת השרון – הישג ראוי לציון לשחקנית ישראלית.

ב-2017 נבחרה קדם לתגלית העונה, כשמהלך הזמן היא זומנה לסגל נבחרת הנשים, וכיכבה בקמפיין מוקדמות היורובאסקט האחרון כשהיא משחקת מול פורטוגל ויוון. 

לפני שבועיים, קבעה קדם את שיא הקריירה שלה כשהיא זוכה ב-26 נקודות ב־79:81 של קבוצתה א.ס. רמת השרון על מכבי רעננה. אלא, שיממה לאחר הזכייה, עשתה קדם את החלטת חייה והחליטה בהחלטה אמיצה שאין-כמוה, "לתלות את הנעליים" ולצאת לדרך לא-זרועה.

"גם כילדה לא חשבתי שאשחק כדורסל עד גיל מאוחר. מפה לשם קרו דברים. יצאתי ללמוד בחו"ל, חזרתי לארץ, עברתי בנבחרות ישראל. הכדורסל תפס חלק משמעותי בחיי ונשאבתי לתוכו", סיפרה קדם בראיון שהתפרסם אתמול (שישי) ב'ידיעות אחרונות'. "אני בעלת תשובה. התחלתי את זה בחו"ל, כששיחקתי בליגת המכללות. נהייתי מסורתית עם הזמן. הייתי שומרת שבת, כשרות. גם הבית חזר בתשובה בגללי בשנה האחרונה. כל אחד בתהליכו הוא, אבל אני זו שהכניסה את זה הביתה לראשונה", משחזרת קדם. "מה שקרה בחצי השנה האחרונה זה שלקחתי את התשובה שלי יותר ברצינות. ממש התחלתי להתעמק, ללמוד, להתחבר ולהתחזק. היום זה הדבר הכי משמעותי בחיים שלי".

"בהתחלה אמרתי לעצמי שאולי אשאר עוד קצת בכדורסל", מתארת קדם. "זה התחיל עם מחשבות לרדת ולשחק בליגה הלאומית. אימון ומשחק, אין זרות, לכל ישראלית יש את המקום שלה בניגוד לליגת העל. בחודשיים האחרונים היה לי ברור שאני לא ממשיכה לשחק. גם מבחינה דתית וגם מבחינה פנימית". קדם אף מפתיעה ומספרת כי היא "מאז ומתמיד משחקת עם חולצה מתחת לגופיית המשחק".

בהתייחס לשאלה המתבקשת האם אהבת חייה – הכדורסל, לא יחסר לה, קדם קובעת: "אני נמצאת כיום במקום שונה. לעצם השאלה, אם אתה מתכוון אם היום אני רוצה לגעת בכדור ולשחק – אז לא". קדם סיכמה את דבריה ואמרה: "זהו, אני פורשת בשיא".

תגיות:כדורסלכך עשיתי תשובהנוף קדם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה