חדשות בארץ

רחוב על שם המחבל שביצע את הפיגוע בצומת אריאל – בכפר בורקין

מועצת הכפר הפלסטיני החליטה לקרוא את הרחוב הראשי בכפר על שמו של המחבל שביצע את הפיגוע המשולב בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר. בתגובה, הודיעו היישובים היהודיים הסמוכים לכפר כי תושביו לא יורשו לעבוד אצלם

חיילי צה"ל בכפר בורקין, לאחר הפיגוע (צילום: פלאש 90)חיילי צה"ל בכפר בורקין, לאחר הפיגוע (צילום: פלאש 90)
אא

המחבל עומר אבו לילא, שביצע בשבוע שעבר את הפיגוע המשולב בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר, קיבל השבוע רחוב על שמו. היוזמה להנצחה המחרידה התקבלה על ידי מועצת הכפר בורקין, שהחליטה לשנות את שם הרחוב הראשי של הכפר ולקרוא אותו על שם המחבל. תמונות בתקשורת הערבית הראו את תלייתם של שלטי הרחוב החדשים.

בעקבות קריאת הרחוב על שמו של המחבל, הודיעו יישובי גוש מערבא שבדרום-מערב השומרון – ברוכין, עלי זהב, פדואל ולשם – הממוקמים בסמוך לבורקין, כי תושבי הכפר הפלסטיני לא יורשו להיכנס אליהם לצורכי עבודה.

החלטתם של היישובים התקבלה בשיתוף עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שאמר: "טרור לא צומח בלי אוכלוסייה תומכת. אם האוכלוסייה הזו היא תומכת טרור היא לא תעבוד אצלנו. אנחנו לא רואים סיבה מוסרית וגם לא ביטחונית לאפשר לאנשים כאלו לעבוד סמוך לילדינו, בתוך יישובינו, ולקבל מידינו פרנסה".

בפיגוע, אותו ביצע המחבל ביום ראשון שעבר (ה- 17 במרץ), נפל סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד, לוחם בגדוד התותחנים. הרב אחיעד אטינגר הי"ד נפצע אנושות ונפטר למחרת מפצעיו. לאחר שביצע את הפיגועים, נמלט המחבל תחילה לתוך הכפר בורקין. פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וצה"ל הביאה למחרת לאיתורו בכפר עבווין, צפונית לרמאללה, ולחיסולו לאחר שפתח באש לעבר הכוחות. אתמול מסר צה"ל למשפחתו של המחבל על הכוונה להרוס את הדירה בה התגורר בכפר א-זאוויה שבנפת סלפית.

ובתוך כך, בני הזוג שירה ועמיחי איש-רן, שנפצעו לפני 3 חודשים בפיגוע בכניסה ליישוב עפרה ואיבדו בו את תינוקם, עמיעד ישראל הי"ד, פנו למפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, בדרישה להרוס את ביתו של המחבל סאלח ברגותי שביצע את הפיגוע.

במכתב ששלח עורך הדין חיים בלייכר מארגון "חוננו", המייצג את בני הזוג, צוין כי ביתו של עאסם ברגותי – אחיו של המחבל, שהשתתף בפיגוע בטרמפיאדה בעפרה וביצע כעבור מספר ימים את הפיגוע בצומת גבעת אסף – נהרס לפני כשלושה שבועות, "אך באופן תמוה, ובלי כל הסבר הידוע למרשיי, ביתו של המחבל סאלח ברגותי לא נהרס. נראה שהצבא נמנע מלהרסו".

ב"מקור ראשון" דווח אתמול כי למרות האישור המשפטי שניתן להרוס את בית המחבל, צה"ל הקפיא את ההריסה, ככל הנראה בשל טענת בני משפחתו כי מי שביצע את הירי בפועל היה אחיו והוא 'רק' נהג ברכב. על כך כתב בלייכר: "המחבל היה שותף מלא לפיגוע ולרצח של עמיעד ישראל. אין כל היגיון בהימנעות מהרס ביתו. מאחר ומדובר בצעד הרתעתי, כל הססנות והימנעות מצעדים אלו כלפי המרצחים שוחקות את ההרתעה ומסכנות חיים. אבקש להרוס את ביתו של המחבל לאלתר".

בהמשך המכתב ביקש בלייכר שלא לאפשר את החזרת גופות המחבלים למשפחותיהם, ולהרוס גם את בתיהם של הסייענים שעזרו להם לבצע את זממם: "חוליית המחבלים הרצחנית לא פעלה בחלל ריק, אלא קיבלה סיוע ותמיכה של מעגלי טרור רבים. מושכלת יסוד היא, שעל מנת להילחם ולהרתיע את הטרור יש לנקוט ביד קשה, הן כנגד חוליית המחבלים ושותפיה והן כנגד הסייענים והמסייעים אף לאחר מעשה".

תגיות:פיגועשומרוןעפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה