חדשות בעולם

העולם הערבי גינה את החלטת ההכרה בגולן של טראמפ

העולם הערבי מגנה את החלטת טראמפ להכיר בגולן כשטח בריבונות ישראלית. סעודיה: "להחלטה תהיה השלכה שלילית על שיחות השלום"

הנשיא טראמפ לצד יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: שאטרסטוק)הנשיא טראמפ לצד יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: שאטרסטוק)
אא

סעודיה, בחריין, כווית ואיחוד האמירויות גינו היום (שלישי) את החלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להכיר בגולן כשטח בריבונות ישראל.

סעודיה ובחריין, הידועות כבעלות ברית גדולות של ממשל טראמפ ואשר מקורבות במידה רבה לישראל, גינו בחריפות את הכרזת הממשל האמריקני בנוגע לרמת הגולן.

"הניסיון לבצע מחטף ולהציב עובדות בשטח לא יעבוד. רמת הגולן היא שטח סורי וערבי כפי שמוכר בכל המוסדות הבינלאומיים הרלוונטיים", נכתב בהודעה שפרסם המשטר הסעודי בסוכנות הידיעות הממלכתית של המדינה. "להחלטה הזו תהיה השלכה שלילית על שיחות השלום ועל היציבות הביטחונית באזור כולו", נכתב.

גם משרד החוץ של בחריין גינה את ההחלטה: "בחריין מביעה צער על ההחלטה להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן". 

גם משרד החוץ של כווית ואיחוד האמירויות הערביות פרסמו הודעה דומה, בה הביעו צער על החלטת ממשל טראמפ להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן.

כזכור, אתמול חתם טראמפ על צו נשיאותי המכיר ברמת הגולן כשטח בריבונות ישראלית מליאה. בהצהרה הודגש, בין היתר, כי ההחלטה מונעת ממניעים אסטרטגיים החיוניים למדינת ישראל. לפי ההצהרה, "מדינת ישראל השתלטה על רמת הגולן ב-1967 על מנת לבצר את ביטחונה מפני איומים חיצוניים. היום, פעולות אגרסיביות מצד איראן וארגוני טרור, בהם חיזבאללה, בדרום סוריה, ממשיכות להפוך את הגולן לאזור פוטנציאלי לשילוח טילים לעבר ישראל", הוסבר בהצהרה. "כל הסכם שלום עתידי באזור מוכרח לענות על הצורך של ישראל להגן על עצמה מפני סוריה ואיומים אזוריים אחרים. בהתחשב בנסיבות הייחודיות הללו, ראוי להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן".

עוד בשלב ההצהרה על כך, בשבוע שעבר, מיהר משרד החוץ הסורי לגנות את המהלך. לדברי בכיר במשרד החוץ, ארצו "מגנה בתוקף את ההצהרות הבלתי אחראיות של הנשיא האמריקאי, שמוכיחות שוב את נטייתה העיוורת של ארה"ב לטובת הישות הציונית ואת תמיכתה הבלתי מסויגת בתוקפנות שלה".

רמת הגולן נכבשה על ידי ישראל במהלך מלחמת ששת הימים ב-1967, בעת כהונת ראש ממשלת ישראל, לוי אשכול. ב-14 בדצמבר 1981, כחצי שנה לפני תום נסיגת צה"ל מסיני, החליטה ממשלת ישראל בראשות מנחם בגין על הגשת "חוק רמת הגולן" לכנסת. בצעד נדיר, החוק עבר עוד באותו היום בשלוש קריאות, ברוב של 63 לעומת 21 מתנגדים.

תגיות:סעודיהדונלד טראמפבחרייןאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה