חדשות בארץ

אסון התרסקות המטוס האתיופי: בית דין מיוחד דן במעמדם של הנספים הישראלים

בדיון הלכתי שנערך בלשכתו של הרב הראשי, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הוחלט להקים בית דין מיוחד שידון במעמדם של שני הנספים הישראלים בהתרסקות מטוס הבואינג של חברת "אתיופיאן אירליינס". בית הדין גבה עדויות ממתנדבי זק"א שלקחו חלק בנסיונות לאתר את הנספים באסון באתיופיה

  • י"ט אדר ב' התשע"ט
הדיון בלשכת הרב יוסף, היום (צילום: דוברות הרבנות הראשית)הדיון בלשכת הרב יוסף, היום (צילום: דוברות הרבנות הראשית)
אא

בלשכתו של הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, נערך היום (שלישי) דיון הלכתי בהשתתפות נציגים של משרדי הפנים והחוץ ומתנדבים של ארגון זק״א בעניין מעמדם ההלכתי של אברהם מצליח ושמעון ראם ז"ל – שני האזרחים הישראלים שנספו באסון המטוס באתיופיה. בסיום הדיון הוחלט להקים בית דין מיוחד שידון במעמדם.

הדיון ההלכתי עסק בסוגיית קביעת המוות והלכות שבעה של בני משפחות הנספים. השתתפו בו חבר מועצת הרבנות ויו״ר הוועדה לכבוד המת של מועצת הרבנות, הרב יעקב רוז׳ה; פרופ' שלמה מור יוסף, ראש מינהל האוכלוסין במשרד הפנים, ועורכת הדין אודליה אדרי מהלשכה המשפטית במינהל האוכלוסין; מר אייל סיסו, ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ; מר רובי שמש, ראש מטה שר הפנים; יהודה משי זהב, יו״ר ארגון זק״א, ומתנדבי הארגון שהיו באזור האסון.

בתום הדיון הוקם בית דין מיוחד במעמד הרב הראשי, הרב יוסף, הדיין הרב מיכאל עמוס והרב יעקב רוז׳ה. בית הדין החל לדון במעמדם ההלכתי של הנספים ואף גבה עדויות ממתנדבי זק״א שלקחו חלק בנסיונות לאתר את הנספים באסון באתיופיה.

כזכור, המטוס מדגם בואינג 737-8 MAXשל חברת התעופה האתיופית "אתיופיאן אירליינס" התרסק באתיופיה לפני כשבועיים (ב- 10 במרץ) זמן קצר לאחר שהמריא מאדיס אבבה לעבר ניירובי בירת קניה. כל 149 נוסעי המטוס ושמונת אנשי הצוות שהיו על סיפונו נספו. יממה לאחר ההתרסקות יצאו מתנדבים של ארגון זק"א לאתיופיה על מנת לאתר את גופותיהם של שני אנשי העסקים הישראלים שנספו באסון, לזהותם ולהביאם לקבר ישראל. למרות הקשיים שהערימו הרשויות באתיופיה בדרכם, המתנדבים הצליחו לאסוף בזירת האסון ממצאים רבים וחשובים שיוכלו להביא לזיהוי הנספים.

לאחר 8 ימי פעילות, הוחלט על חזרת משלחת המתנדבים לארץ. משי זהב אמר כי "בזירת האירוע יש אלפי ממצאים וחלקים של הנספים. בהערכת מצב עם השגריר והקונסול הישראליים באתיופיה, הוחלט שאין טעם להמשיך ולהחזיק את צוות מתנדבי זק"א בכוננות מאישור לאישור. משרד החוץ והמל"ל בישראל ימשיכו במאמץ הדיפלומטי ודרכי פעולה אחרים, להשגת אישור קבוע ומסודר כדי שמתנדבי זק"א יוכלו לחזור ולסיים את עבודת הקודש בצורה יסודית ומקצועית. נהפוך עולמות בכדי להביא את גופות הישראלים הנספים לקבר ישראל".

תגיות:אתיופיההרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה