חדשות בארץ

התרסקות המסוק האתיופי: משלחת זק"א יצאה לאדיס אבבה

חברי המשלחת, עליה נמנים בני משפחותיהם של שני אנשי העסקים הישראלים שנספו בהתרסקות, יצאו לאתיופיה על מנת לזהות את הנספים ולהביאם לקבר ישראל

מטוס של חברת "אתיופיאן אירליינס" (צילום: שאטרסטוק)מטוס של חברת "אתיופיאן אירליינס" (צילום: שאטרסטוק)
אא

צוותים של מתנדבי זק"א מישראל ומדרום אפריקה, יצאו הלילה (שני) לאתיופיה, על מנת לאתר את גופותיהם של שני אנשי העסקים הישראלים שנספו באסון התרסקות המטוס, לזהותם ולהביאם לקבר ישראל. עם חברי המשלחת נמנים בני משפחותיהם של הנספים.

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, אמר: "חברי המשלחת של זק"א יצאו הלילה במטרה לעשות כל מאמץ לאתר את הישראלים ההרוגים ולהביאם לקבר ישראל. לצערי, בניסיון הרב שצברנו באירועי אסון בעולם רכשנו מקצועיות רבה באירועים מסוג אלה".

המטוס, בבעלותה של חברת התעופה האתיופית "אתיופיאן אירליינס", התרסק אתמול בבוקר זמן קצר לאחר שהמריא מאדיס אבבה לעבר ניירובי בירת קניה. המטוס יצא לדרכו בשעה 08:44 (שעון אדיס אבבה) מנמל התעופה הבינלאומי בולה, והקשר עמו נותק כעבור 6 דקות בלבד. ההתרסקות אירעה בקרבת העיר בישופטו, הנמצאת כ- 60 ק"מ דרומית-מזרחית לאדיב אבבה. כל 149 נוסעי המטוס ושמונת אנשי הצוות נספו. נוסעי טיסה ET 302/10 השתייכו ל- 33 מדינות שונות, ביניהן קניה, אתיופיה, קנדה, ארצות הברית, איטליה, סין, בריטניה, צרפת, גרמניה, אוסטריה, ספרד, שוודיה, רוסיה, פולין, הודו, מצרים ומרוקו.

המטוס שהתרסק הינו מטוס חדש מדגם בואינג 737-8 MAX, שהחל לפעול לפני מספר חודשים. מטוס מדגם דומה, שהיה בבעלות חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר", התרסק בסוף חודש אוקטובר 2018. הקשר עם המטוס ניתק 13 דקות לאחר שהמריא מג'קרטה בדרכו לאיי בנגקה-בליטונג. 189 הנוסעים ואנשי הצוות נספו בהתרסקות.

בשלב זה הגורם להתרסקות המטוס אינו ידוע. מנכ"ל "אתיופיאן אירליינס", טוולד גברה מריאם, מסר במסיבת עיתונאים כי "הטייס אמר שיש לו בעיות בטיסה והוא רוצה לחזור. נתנו לו אישור לכך". הוא הוסיף כי לטייס היה ניסיון רב שהסתכם באלפי שעות טיסה. החברה הודיעה על קרקועם של כל המטוסים מהדגם שהתרסק.

המטוס שהתרסק הגיע ביום שישי האחרון לארץ בטיסה מאדיס אבבה. על הטיסה, יחד עם עוד כ- 180 ישראלים, היו שגריר ישראל בדרום סודן, חנן גודר, ואנשי משלחתו. גודר סיפר כי טרם צאתם מאדיס התגלעה תקלה כל שהיא במנועי המטוס, וחום כבד שרר במטוס. הנוסעים נאלצו לרדת ממנו ולהמתין בטרמינל. כששבו למטוס, אמר להם הקברניט כי הוא יפעיל מנוע אחד כדי לראות האם הוא פועל היטב, ואם הכל ילך כשורה – הוא יפעיל את שאר המנועים. הטיסה אכן יצאה לדרכה ונחתה בשלום בנתב"ג. המטוס אסף כ- 180 נוסעים נוספים, חזר לאדיס, ואתמול יצא לטיסה שהתבררה בדיעבד כטיסתו האחרונה. בראיון לאתר וואלה אמר גודר כי "זה נכון שנהרגו שני נוסעים, וזה נורא. תנחומיי לשתי המשפחות שאיבדו את יקיריהן. אבל למעשה ניצלו למעלה מ- 300 ישראלים שמסתובבים ואומרים: 'ניצלתי, יכולתי להתרסק'. נראה לי שבתי הכנסת בארץ יהיו מלאים ויברכו ברכת הגומל".

תגיות:אתיופיהזק"אהתרסקות מטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה