חדשות בארץ

צה"ל מאשר: הושמדה לשכתו של איסמעיל הנייה

בהפצצות נרחבות שמבצע כעת חיל האוויר ברחבי הרצועה, הושמדו מטות רגישים של ארגון חמאס. ארגוני הטרור ברצועה מאיימים להחריף את ההסלמה (מתעדכן)

הפצצות צה"ל, היום, ברצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)הפצצות צה"ל, היום, ברצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

הושמדה לשכתו של יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה – כך דיווח הערב (שני) דובר צה"ל. ככל הידוע לשעה זו, הנייה לא נכח במבנה. המבנה, הממוקם בשכונת רימאל שבצפון רצועת עזה, משמש כמשרד לפגישות הצבאיות שמקיימים צמרת הארגון. המבנה כבר הופצץ במהלך מבצע 'עמוד ענן' ב-2009. יצוין כי קודם לתקיפה דיווחו הפלסטינים כי ישראל ביצעה "הקש בגג" כהכנה להפצצה.

במהלך המתקפה הנרחבת, חיל האוויר של צה"ל תקף מבנה בן שלוש קומות בשכונת צברא שבמרכז רצועת עזה. ככל הנראה מדובר במטה חשאי של מטות המודיעין של הביטחון הכללי של החמאס - המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי, והוא מהווה נכס שלטוני אסטרטגי של הארגון.

מוקדם יותר דווח דו"צ כי חיל האוויר גם תקף מבנה בן חמש קומות הממוקם בשכונת רימאל שבצפון רצועת עזה. המבנה שהותקף שימש את ארגון הטרור חמאס לצרכים צבאיים, כמשרד לביטחון הפנים.

בתוך כך, דובר הג'יהאד האסלאמי אמר בריאיון לתחנת הטלוויזיה של הארגון: "ארגוני ההתנגדות החליטו פה אחד לתת עדיפות למאמצי ההרגעה של מצרים כדי להגן על דמם של הפלסטינים ולמנוע תוקפנות. ישראל תישא בהשלכות החמורות אם המצב ייצא משליטה".

בהמשך יצאה הודעה מחדר המצב המשותף של כל הפלגים הפלסטינים בעזה: "השיחות להפסקת אש נכשלו. מבטיחים לילה חם לישראל שמתגוררים בעוטף עזה".

במהלך השעה האחרונה, גל אזעקות ושיגורים בכל יישובי עוטף עזה.

במסרונים שהופצו לתושבים על ידי פיקוד העורף נאמר: "בזמן הקרוב ישמעו פיצוצים כחלק בפעילות התקפית של צה"ל. לאור זאת יש להגביר ערנות ולפעול בהתאם להנחיות ההתגוננות ובהישמע התרעת צבע אדום יש להיכנס למרחב המוגן או למרחב הכי ממוגן שקיים בסביבתכם תוך פרק זמן ההתגוננות ולשהות בו 10 דקות. הנחיות נוספות יועברו במקרה הצורך בהודעות סמס ובדף הפייסבוק של המועצה".

פיקוד העורף שינה לפני שעה קלה את ההנחיות לתושבי עוטף עזה, נתיבות, אופקים, אשקלון והמועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון:

אלו הן ההנחיות החדשות:

• התקהלויות והתכנסויות - ניתן עד 300 איש בשטח סגור בלבד

• לימודים - יתקיימו במרחב מוגן תקני בלבד

• מקומות עבודה שאינם חיוניים - בתנאי וקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו תוך זמן התגוננות

• שירותים לקהל הרחב - יינתנו במתכונת מצומצמת

• עבודה חקלאית - במרחב עוטף עזה בתיאום החטיבה המרחבית

(עודכן: 21:24)

תגיות:עזהחמאסצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה