חדשות בארץ

דיווח: שני סוהרים נדקרו בידי אסירי חמאס

לאחר אירוע הצתת כלא רמון אשר בעקבותיו הוחלט על פיזור אסירי חמאס ובידוד הבכירים, כעת מגיעה ההסלמה בבתי הסוהר

כלא קציעות (צילום: משה שי, פלאש 90)כלא קציעות (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

שני אנשי סגל בשירות בתי הסוהר בכלא קציעות, נדקרו הערב (ראשון) בידי אסירי חמאס - כך דיווח שב"ס. על פי הדיווחים, האירוע התרחש בעת העברת אסירים משני אגפים של חמאס, אז, על פי החשד, הצליחו מספר אסירים לדקור את שני הסוהרים כשאחד מהם נפגע באורח קשה ואילו השני נפגע באורח קל.

בשב"ס הודיעו כי הסוהר שנפצע קשה פונה במסוק לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, בעוד שהסוהר שנפצע קל - קיבל טיפול רפואי במקום. בנוסף, במהלך האירוע ארעו הפרות סדר שהובילו לפציעתם של תשעה אסירים ביטחוניים, חמישה מהם נזקקו לטיפול רפואי ופונו לבית החולים סורוקה.

אירוע זה מהווה עליית מדרגה בהתקוממות האסירים הביטחוניים, זאת לאחר שבשבוע שעבר הציתו האסירים מזרונים ב-14 תאים ב'כלא רמון' במחאה על התקנת מערכות מיסוך סלולרי המשבשות קליטה. זאת ועוד, בימים האחרונים הוחלט בארגון החמאס על החרפת המחאה בבתי הכלא, כשבשלב הראשון הוכרז על שביתת רעב המונית של אסירי חמאס והג'יהאד האסלאמי. שביתת הרעב הייתה אמורה לצאת לפועל כיומיים לפני הבחירות – ב-7 באפריל, אך לאור ההתפתחויות האחרונות, הוחלט להקדימה.

בשבוע שעבר החליט שב"ס לפזר יותר ממאה אסירי חמאס בין האגפים הביטחוניים בבית הכלא השונים, כשאת הנהגת האסירים הוא החליט לכלוא בנפרד. בעקבות ההחלטה צפו בשב"ס כי העימותים יגברו, ונערכו לכך בהתאם.

כזכור, בתחילת החודש דיווח יוסי יהושוע ב"ידיעות אחרונות", כי בצה"ל הביעו התנגדות להרחבת ניסוי המערכת החדשה לבתי כלא נוספים והמליצו לדחות זאת במספר חודשים, וזאת כדי שלא להוסיף למתיחות השוררת בשטחי יהודה ושומרון, על גדר המערכת ברצועת עזה ובהר הבית. בשב"ס, לעומת זאת, טענו כי "כל עיכוב בהתקנה עלול לעלות במחיר ביטחוני כבד". ארדן מצדו אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את עמדתו ואישר להמשיך בקידום פרויקט מערכת המיסוך. בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל אמר ארדן כי כמעט 'נפל מהכיסא' כשקרא את עמדת צה"ל: "צמרת צה"ל לא מסתכלת על התמונה הכוללת. זה דבר אבסורדי ולא הגיוני שגורמים בצה"ל יגידו 'תדחו כרגע פרויקט זה בשל אינטרסים אחרים של צה"ל ביהודה ושומרון או בחזית אחרת'".

תגיות:חמאסשב"סכלא קציעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה