חדשות בארץ

גנץ בהקלטה: לא פוסל ישיבה עם נתניהו בממשלה בראשותי

יו"ר כחול לבן נשמע בשיחה סגורה כמי שאינו דוחה על הסף את האפשרות לצרף את בנימין נתניהו לממשלה בראשותו

  • י"ב אדר ב' התשע"ט
בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התבטא בשיחות סגורות כי אם ירכיב את הממשלה, יהיה מוכן בנסיבות מסוימות לצרף אליה את בנימין נתניהו. כך חשף אמש (שני) ספי עובדיה בחדשות 13.

על פי הדיווח, בהקלטה מתוך שיחה סגורה עם מקורביו נשמע גנץ כמי שאינו שולל לחלוטין את האפשרות לשבת יחד עם נתניהו בממשלה אחת. זאת בניגוד לעמדה הפומבית החד-משמעית אותה הביע במסיבת עיתונאים בסוף החודש שעבר, שהתקיימה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה פרסם את כתב החשדות נגד ראש הממשלה בתיקי 1000, 2000 ו- 4000.

״בחרתי את צמד המילים 'בסיטואציה שנוצרה', בשביל לא עד הסוף לסגור את הדלת ולנעול אותה, היא תהיה סגורה, לא נעולה", נשמע גנץ בהקלטה מסביר את דבריו במסיבת העיתונאים. "עכשיו כמו שראינו, החיים דינמיים, הסיטואציה יכולה להשתנות. טראמפ יגיש תוכנית, יקרו דברים, אני אנצח, טראמפ יגיש תוכניות. טוב, מה עכשיו?"

מתוך ההקלטה עולה גם רצונו העז של גנץ לצרף לקואליציה בראשותו את המפלגות החרדיות. למעשה, על פי הסקרים השונים, אם יוטל עליו התפקיד להרכיב את הממשלה, יזדקק יו"ר כחול לבן לקולותיהן של מפלגות אלו כדי להקים קואליציה שלא תישען על גוש חוסם של המפלגות הערביות. אלא שמההקלטה ניתן ללמוד על האופן בו גנץ מתייחס לשותפות אפשרית זו עמן: "על מה אנחנו מדברים? הוא (נתניהו) פשוט מכר את המדינה! עכשיו הוא יעשה חוק צרפתי, אז אני עכשיו אשאר אדיש לסיפור הזה, ואני לא אמכור את נשמתי ולא אעשה קואליציה עם החרדים? אני שולח לכם (למפלגות החרדיות) דף ריק, חתום למטה 'בני גנץ'. שני שליש דף שלכם תמלאו מה שאתם רוצים, תשאירו לי שליש, אני אמלא את מה שאני רוצה".

גנץ ואנשי כחול לבן ניסו הבוקר למזער את הנזקים שעלולים להיגרם למפלגתם כתוצאה מחשיפת ההקלטה. גנץ עצמו הגיב כי "הדברים בהקלטה נאמרו לפני שנחשפו במלואם פרטי כתבי האישום החמורים נגד ראש הממשלה. אני אומר, לא בהקלטה אנונימית, אלא בגלוי ובקולי: לא אשב עם נתניהו בממשלה".

מיכאל ביטון, מועמדה של כחול לבן לכנסת, אמר כי מפלגתו לא תשב עם בנימין נתניהו בממשלה. בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב' אמר ביטון: "אני לא יודע ממתי ההקלטות. אלו חלקי הקלטות. הציבור רציני, רוצה לדבר על הדברים האמיתיים, הכאבים האמיתיים. אנחנו אומרים לנתניהו 'תודה על עשור'. היה גם טוב, היה רע. כל דקה נוספת שלו בהובלת המדינה – אלו שנים רעות וימים רעים למדינת ישראל".

יועז הנדל, לשעבר בכיר בלשכתו של נתניהו וכיום מתמודד לכנסת מטעם כחול לבן, דחה אף הוא על הסף את האפשרות שעלתה מדבריו של גנץ בהקלטה. בראיון לגלי צה"ל, הנדל לא התייחס באופן ישיר להקלטה אך הבהיר: "אנחנו לא הולכים לשבת עם נתניהו. הוא לא יכול לתפקד כבר עכשיו. הוא אפילו לא יכול להיות מחליף למירי רגב במשרד התרבות".

במפלגת העבודה מנסים למנף את ההקלטה שנחשפה כדי להחזיר אליהם בוחרים פוטנציאליים שנדדו בסקרים לכחול לבן. מהמפלגה נמסר כי "כפי שנחשף אמש, גנץ אומר בקולו בצורה ברורה שהוא מתכוון לשבת בממשלה של נתניהו. כחול לבן זו מפלגת ימין שלוקחת את קולות מחנה המרכז-שמאל ותיתן אותם לממשלת נתניהו. בני, באנו להחליף את נתניהו – לא לשבת בממשלה של נתניהו. חוזרים לדרך – חוזרים לעבודה".

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה