חדשות בארץ

22 שנות מאסר למחבל שדקר את המאבטח בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר את דינו של המחבל שניסה לרצוח את המאבטח אשר אלמליח בכניסה לתחנה המרכזית בעיר

  • י"א אדר ב' התשע"ט
אשר אלמליח בבית המשפט, ינואר 2019 (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אשר אלמליח בבית המשפט, ינואר 2019 (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) 22 שנות מאסר על המחבל יאסין אבו אל-קרעה, שניסה לרצוח את המאבטח אשר אלמליח בפיגוע הדקירה שביצע בדצמבר 2017 בתחנה המרכזית בירושלים. אבו אל-קרעה, תושב שכם, ניסה להיכנס לתוך התחנה. משלא הצליח לעשות זאת, הודות לבדיקת המגנומטר, הוא דקר את אלמליח ופצע אותו באורח קשה. מלבד עונש המאסר, הטיל עליו בית המשפט שנתיים מאסר על תנאי וחייב אותו לשלם לאלמליח פיצוי של 200 אלף שקלים.

על פי כתב האישום שהוגש נגד המחבל, המניע לביצוע הפיגוע היה הודעתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על הכרתו בירושלים כבירת ישראל. בעקבות זאת, החליט אבו אל-קרעה לצאת למסע הרצח כדי "להגן על ירושלים ומסגד אל-אקסא". לאחר הצהרתו של טראמפ, כתב המחבל בעמוד הפייסבוק שלו: "ירושלים היא בלב, בעיניים ובדם. נשבעתי להחיות את אדמתה". 

עורך הדין שגיב עוזרי מפרקליטות מחוז ירושלים אמר לאחר מתן גזר הדין כי הוא "מבטא את ההכרה בכך שיש להטיל ענישה מחמירה על כל מי שבוחר ליטול חלק במעשי טרור ופגיעה בחפים מפשע על רקע לאומני". עוזרי הוסיף: "אנו מחזקים את ידי המאבטח שחייו ניצלו אך בנס, לאחר שהנאשם נעץ את הסכין בחוזקה בחזהו, שעה שמנע את כניסתו של הנאשם לתחנה המרכזית, ובכך סיכל את מטרתו הקטלנית של הנאשם להרוג כמה שיותר יהודים".

אלמליח הצליח בחסדי שמיים להתאושש מפציעתו הקשה, אך נאלץ לעבור מסע שיקום ארוך ומפרך. בסוף חודש ינואר הוא הגיע לדיון בבית המשפט ופגש לראשונה את המחבל שניסה לרצוח אותו. אלמליח פנה לשופט בבקשה להחמיר בעונשו של המחבל. לאחר מכן פנה ישירות למחבל ואמר לו: "באתי להסתכל לך בעיניים ולהגיד: אדון יאסין, לא הצלחת. אני חי וקיים, אני עומד על הרגליים, ברוך ה'".

תגיות:ירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה