חדשות בארץ

נתניהו בתגובה לפיגועים בשומרון: נלכוד את המחבלים ונמצה עימם את הדין

בפיגוע הכפול, שהתרחש בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר בשומרון, נהרג אדם אחד ושניים נוספים נפצעו. מבית החולים בילינסון נמסר כי אחד הפצועים סובל מפגיעת ראש ומצבו אנוש. מצבו של פצוע נוסף קשה מאוד, והוא סובל מפגיעת ירי בבית החזה

כוחות הביטחון ליד זירת הפיגוע בצומת גיתי אבישר (צילום: פלאש 90)כוחות הביטחון ליד זירת הפיגוע בצומת גיתי אבישר (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לפיגועים הקשים שהתרחשו בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר בשומרון. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "אנחנו בעיצומו של מרדף אחר המפגעים בשני מוקדים באזור אריאל. אני מחזק את ידיהם של חיילי צה״ל, השב״כ וכוחות הביטחון שרודפים אחר המפגעים. אני בטוח שהם ילכדו אותם ונמצה איתם את הדין כפי שעשינו בכל המקרים האחרונים".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בוקר קשה וכואב. מתפלל יחד עם כל עם ישראל לשלום הפצועים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים כעת בשטח.

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) מסר תנחומים מעומק הלב למשפחתו של ההרוג: "מתפלל עם כל עם ישראל להחלמת הפצועים בפיגוע המשולב הבוקר. סומך על צה״ל וגורמי הביטחון שילכדו את המחבלים בני העוולה שביצעו את המעשה הנפשע".

יו״ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, שלח תנחומים למשפחת ההרוג ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. בהודעה שהוציא נאמר: "עלינו להבין כי מקורו של הפיגוע הבוקר נעוץ במדיניות  שמסרבת להכיר בטרור של האויב. כל עוד ילדים ערבים גדלים על התקווה והקריאה להשמיד את מדינת ישראל, לא יהיה כאן שקט. עלינו לעבור מהכלה להכרעה, מהגנה לריבונות".

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הגיב על הפיגוע בקריאה למוטט את הרשות הפלסטינית: "תפיסת אוסלו, שהפכה את הרשות הפלסטינית לקבלן ביצוע של צה"ל במאבק בטרור, עולה לנו בדמים מרובים והגיע הזמן שנשתחרר ממנה. אבו מאזן לא יותר טוב מחמאס. בתקופה האחרונה היו לנו יותר הרוגים מההסתה שלו מאשר מפעולות חמאס".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב על הפיגוע הכפול בביקורת חריפה על מדיניות הממשלה: "סף התסכול הולך ועולה, מפני ששוב ושוב שהממשלה שלנו מנסה להכיל את הטרור של הרשות הפלסטינית במקום להילחם בו בכל הכוח, ואנחנו מאבדים את ההרתעה. ממשלת ישראל צריכה להחזיר את ההרתעה, להורות לצה"ל לצאת לפעולות תגמול אמיתיות כנגד הרשות, שמממנת ומסיתה, והיא משלחת הטרור הגדולה ביותר באזור. יש לייצר צעדים התיישבותיים מהדהדים שיורידו את המוטיבציה לבצע את פיגועי הטרור הללו".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, הגיב: "בוקר קשה ביהודה ושומרון, עוד פיגוע רצחני של מחבלים ארורים ופחדנים. אני מצפה מהממשלה הבאה להחיל את ריבונותה כאן ביהודה ושומרון, כך נוכל לשפר את התשתיות ואת הביטחון, בנוסף אנחנו דורשים להגביר את המחסומים ביציאות משטח A, המחבלים מנצלים את ההתרופפות הביטחונית שלנו עד תום".

בפיגוע הכפול, שהתרחש בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר בשומרון, נהרג אדם אחד ושניים נוספים נפצעו. מבית החולים בילינסון נמסר כי אחד הפצועים סובל מפגיעת ראש ומצבו אנוש. מצבו של פצוע נוסף קשה מאוד, והוא סובל מפגיעת ירי בבית החזה.

הפצוע האנוש בפיגוע הוא הרב אחיעד אטינגר מהיישוב עלי, בן 47 ואב ל- 12, העומד בראש ישיבת ההסדר "עוז ואמונה" בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב. הציבור מתבקש להתפלל לרפואתו השלמה של אחיעד אהוד בן כרמית.

כוחות הביטחון ממשיכים בשעות אלו במצוד אחרי המחבל, או המחבלים, שביצעו את הפיגועים. מוקד המרדף הוא באזור הכפר הפלסטיני בורקין. מקורות פלסטיניים דיווחו מוקדם יותר על חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבל או המחבלים. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס מסר כי ליהודה ושומרון הוקפצו כוחות מיוחדים לסייע במרדף ולתגבר כוחות ביהודה ושומרון, מחשש שהפיגוע הכפול יעודד לביצוע פיגועים נוספים. "מתבצע מאמץ מודיעיני ומבצעי במרדף, כולל יחידות מיוחדות", הוסיף.

(עודכן: 12:52)

תגיות:פיגועאריה דרעייולי אדלשטייןצומת אריאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה