חדשות בארץ

הרוג בפיגוע ירי בצומת אריאל

מחבל דקר חייל בצומת אריאל, חטף את נשקו וירה לעבר האנשים שהיו בצומת. הוא גנב רכב שהיה בצומת, נסע לצומת גיתי אבישר וביצע בו פיגוע ירי נוסף. שני פצועים במצב אנוש וקשה הובהלו לבית החולים בילינסון

זירת הפיגוע בצומת גיתי אבישר (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע בצומת גיתי אבישר (צילום: פלאש 90)
אא

פיגוע כפול התרחש הבוקר (ראשון) בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר בשומרון. התקרית הקשה החלה כאשר מחבל יצא מאחת החנויות הנמצאות בצומת אריאל, דקר חייל שהיה בצומת וחטף את נשקו. המחבל פתח באש מהנשק לעבר שלושה רכבים שהיו בצומת, גנב את אחד הרכבים ונמלט מהזירה. החייל שנדקר ונורה נפצע באורח אנוש ולאחר מכן נפטר מפצעיו בזירת הפיגוע. אזרח שהיה באחד הרכבים נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

הרכב ובו המחבל המשיך בנסיעה מערבה, לכיוון צומת גיתי אבישר הסמוכה לצומת אריאל, שם בוצע ירי נוסף לעבר אנשים שעמדו במקום. ישראלי כבן 20 נפצע באורח קשה מהירי והועבר לאחר מכן לבית החולים בילינסון. בשעה זו נמשך המצוד אחרי המחבל, שבשלב מסוים ירד מהרכב והחל לנוע רגלית. מקורות פלסטיניים מדווחים על חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבל באזור הכפר ברוקין. לדיווחים אלו אין אימות נוסף.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי בשלב זה לא ניתן לקבוע בוודאות האם מדובר במחבל אחד או בחוליה: "הקפצנו כוחות מיוחדים לסייע במרדף ולתגבר ביהודה ושומרון, מחשש להקרנה לאירועים נוספים. מתבצע מאמץ מודיעיני ומבצעי במרדף, כולל יחידות מיוחדות".

במועצה האזורית שומרון הנחו את יישובי מרכז השומרון לסגור את שעריהם מחשש שהמחבלים החמושים ינסו לבצע פיגוע נוסף.

דובר מד"א, זכי הלר, מסר: "בשעה 9:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א מרחב ירקון על צעיר שנורה בכביש 5 סמוך לצומת אריאל. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים בילינסון שני פצועים קשה מירי, בהם: גבר כבן 35 מורדם ומונשם, וצעיר כבן 20 מעורפל הכרה. נפגע אנוש עדיין בשטח". מבית החולים בילינסון עדכנו כי אחד הפצועים סובל מפגיעת ראש ומצבו אנוש. מצבו של פצוע נוסף קשה מאוד, והוא סובל מפגיעת ירי בבית החזה.

חובש רפואת חירום במד"א, חננאל הס סיפר: "כשחלפתי בצומת אריאל עם רכב לימוד הנהיגה עליו אני עובד הבחנתי בהמולה. ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. הבנתי שמתרחש משהו והזעקתי כוחות גדולים של מד"א למקום. כשפסקו היריות יצאתי מהרכב ראיתי צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות מירי בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות ומצבו היה אנוש".

פראמדיק מד"א דניאל ויסברג סיפר: "כשהגענו לצומת אריאל הובילו אותנו לגבר כבן 46 ירוי בפלג גופו העליון, הוא היה מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו במהירות לבית חולים כשמצבו קשה ויציב".

חובש בכיר במד"א, אביאל ממליה, סיפר: "כיוונו אותנו להגיע לצומת גיתי אבישר, שם ראינו צעיר כבן 20 בהכרה מעורפלת עם פצעי ירי בבטן. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים כשמצבו קשה ויציב."

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב על הפיגוע הכפול: "סף התסכול הולך ועולה, מפני ששוב ושוב שהממשלה שלנו מנסה להכיל את הטרור של הרשות הפלסטינית במקום להילחם בו בכל הכוח, ואנחנו מאבדים את ההרתעה. ממשלת ישראל צריכה להחזיר את ההרתעה, להורות לצה"ל לצאת לפעולות תגמול אמיתיות כנגד הרשות, שמממנת ומסיתה, והיא משלחת הטרור הגדולה ביותר באזור. יש לייצר צעדים התיישבותיים מהדהדים שיורידו את המוטיבציה לבצע את פיגועי הטרור הללו. אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל הגיבורים, סומכים על מערכת הביטחון וצה"ל שיגיעו למחבלים השפלים הללו ויחסלו אותם. אנחנו לעולם לא נישבר, לעולם לא ניסוג. ההתיישבות בשומרון היא חלק מעם ישראל וחלק ממדינת ישראל. כל תושבי השומרון, יחד עם כל אזרחי מדינת ישראל, סומכים על צה"ל ומחזקים את החיילים הגיבורים".

(עודכן: 11:25)

תגיות:פיגועצומת אריאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה