חדשות בארץ

סקר חדש: גוש הימין עולה, כחול לבן יורדת

על פי סקר טרי של חדשות 12, גוש הימין מתחזק באופן ניכר ומקבל 64 מנדטים שיאפשרו לבנימין נתניהו לעמוד בראש הממשלה הבאה

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

26 ימים נותרו עד רגע האמת של המערכת הפוליטית, וסקר חדש שפורסם הערב בחדשות 12 מלמד על ירידתה של מפלגת כחול לבן, על התחזקותו של גוש הימין ועל שפל חדש שרושמת מפלגת הימין החדש.

על פי נתוני הסקר, שנערך על ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון "מדגם", כחול לבן יורדת בחדות לעומת הסקר הקודם של חדשות 12 שנערך בשבוע שעבר – מ- 36 מנדטים ל- 31. הליכוד רושם ירידה מתונה של 2 מנדטים – ל- 28. העבודה מתחזקת קלות והופכת למפלגה השלישית בגודלה – עם 10 מנדטים.

איחוד מפלגות הימין מתחזק במנדט – ל- 7. יהדות התורה וש"ס שומרות על יציבותן עם 7 ו- 6 מנדטים בהתאמה.

במגזר הערבי – חד"ש-תע"ל יורדת במנדט ל- 7, בעוד רע"מ-בל"ד שומרת על 4 המנדטים שהיו לה בסקר הקודם. גם מרצ נותרת עם 4 מנדטים.

כולנו של משה כחלון יורדת במנדט – ל- 4 מנדטים. נפתלי בנט ואיילת שקד ממשיכים להיחלש וזוכים עם הימין החדש ל- 4 מנדטים בלבד. ישראל ביתנו וזהות עוברות בסקר זה את אחוז החסימה ומקבלות אף הן 4 מנדטים. אורלי לוי רחוקה מאוד מאחוז החסימה ונותרת עם מפלגת גשר מחוץ לכנסת.

תוצאות הסקר מעידות על המשכה של מגמת התחזקות גוש הימין-חרדים שעלתה בתקופה האחרונה מסקרים שונים. גוש זה זוכה בסקר הנוכחי ל- 64 מנדטים לעומת גוש השמאל שיורד למאזן של 56 מנדטים בלבד. מדובר בעלייה של 5 מנדטים לגוש הימין לעומת הסקר הקודם. מאזן בין-גושי דומה נרשם בסקר של חדשות 13, שפורסם ביום שני. מדובר בפער הגדול ביותר בין הגושים שנרשם בסקרים מאז תחילת מערכת הבחירות. עם זאת, צריך לשים לב לעובדה שבסקר החדש 6 מפלגות נמצאות על גבול אחוז החסימה – מתוכן 4 מפלגות בגוש הימין. במידה ואחת או יותר ממפלגות אלו לא תצליח בסופו של דבר לחצות את אחוז החסימה – מפת חלוקת המנדטים תשתנה לרעת הימין.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה