חדשות בארץ

סקרים חדשים: כחול לבן ממשיכה להוביל, מאבק צמוד בין הימין והשמאל

על פי סקר כאן רשת ב', לרשותו של בנימין נתניהו יעמדו 61 מנדטים שיאפשרו לו להרכיב את הממשלה הבאה. סקר חדשות 12, לעומת זאת, מלמד על גוש חוסם למחנה השמאל-ערבים

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר חדש שפורסם הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב' מלמד על היחלשותה של מפלגת כחול לבן ועל כך שגוש הימין שוב נוטל את ההובלה בנדנדת המנדטים מול גוש השמאל.

מנתוני הסקר עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים. מדובר בירידה של 2 מנדטים לעומת סקר קודם שנערך ביום שישי האחרון – לאחר פרסום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הליכוד, לעומת זאת, מתחזק במנדט ועולה ל- 30.

מפלגת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי תהיה המפלגה השלישית בגודלה. על פי הסקר, היא עולה במנדט ל- 8. מפלגת העבודה מתחזקת אף היא במנדט ומקבלת 7 בסך הכל.

יהדות התורה ממשיכה להפגין יציבות – עם 7 מנדטים. ש"ס, לעומת זאת, נחלשת במנדט ומקבלת 5 בלבד. כך גם מרצ, שיורדת מ- 6 ל- 5 מנדטים. הימין החדש רושם ירידה של 2 מנדטים – ל- 5. איחוד מפלגות הימין שומרת על 5 המנדטים שקיבלה בסקר הקודם. כך גם כולנו של שר האוצר משה כחלון.

איחוד רע"מ-בל"ד, המפלגה הערבית השנייה שנוצרה לאחר התפרקות הרשימה המשותפת, יורדת בסקר הנוכחי מ- 5 ל- 4 מנדטים. מפלגת זהות של משה פייגלין עוברת את אחוז החסימה – לראשונה בסקר של כאן חדשות – ומקבלת 4 מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וגשר של אורלי לוי אבקסיס ממשיכות את המגמה השלילית ואינן עוברות את אחוז החסימה.

בעוד בסקר הקודם ירד גוש הימין-חרדים לראשונה מתחת ל- 60 מנדטים, הסקר החדש מלמד על התאוששותו: בדומה לנתוני הסקר שפורסם אתמול באתר וואלה, לרשותו של בנימין נתניהו יעמדו 61 מנדטים שיאפשרו לו להרכיב את הממשלה הבאה.

בניגוד לסקרים אלו, סקר חדשות 12, שפורסם אמש, מציג מאזן שונה של חלוקת המנדטים בין ימין ושמאל. על פי סקר זה, שנערך על ידי מינה צמח ומנו גבע ממכון "מדגם", השמאל בצירוף הערבים יוכל להציב גוש חוסם של 61 מנדטים שימנע מנתניהו את הרכבת הממשלה. בסקר קודם, שפורסם בחדשות 12 לפני שבועיים, לאחר המפץ הפוליטי של הקמת כחול לבן, נוצר תיקו 60:60 בין הגושים.

בפילוח למנדטים, מסקר זה עולה כי מפלגות כחול לבן והליכוד שומרות על יציבות לעומת הסקר הקודם לפני שבועיים – עם 36 ו- 30 מנדטים בהתאמה. מפלגת העבודה מתחזקת במנדט ומקבלת 9 מנדטים. גם בסקר זה יהדות התורה נשארת עם 7 מנדטים, בעוד ש"ס מתחזקת במנדט ועולה ל- 6 מנדטים. איחוד מפלגות הימין מתחזק ל- 6 מנדטים, ואילו הימין החדש ממשיך להיחלש ורושם שיא שלילי של 5 מנדטים בלבד. כולנו עולה מ- 4 ל- 5 מנדטים, ומרצ נותרת עם 4 מנדטים. במגזר הערבי – חד"ש-תע"ל מקבלת 8 מנדטים, ורע"ם-בל"ד עם 4 מנדטים. גם בסקר חדשות 12 אביגדור ליברמן נותר מחוץ לכנסת. כך גם גשר וזהות.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה