חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ צולל, הימין פותח פער

בסקר עדכני של חדשות 13 באות לידי ביטוי המגמות שהסתמנו בסקרים שהתפרסמו לאחרונה: ירידה בכוחה של מפלגת כחול לבן והתחזקותו של גוש הימין

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר חדש שפורסם הערב (שני) בחדשות 13 מלמד על ירידה דרמטית בכוחה של מפלגת כחול לבן. היא ממשיכה אומנם להיות המפלגה הגדולה ביותר, אך הפער בינה לבין הליכוד מצטמצם. בנוסף, גוש הימין מתחזק באופן משמעותי מול מחנה השמאל-ערבים.

על פי תוצאות הסקר, לו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, בני גנץ ויאיר לפיד היו עומדים בראש מפלגה בת 31 מנדטים – ירידה של 5 מנדטים לעומת הסקר הקודם שנערך עבור חדשות 13 לפני שבוע וחצי, לאחר פרסום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הליכוד, שבסקר הקודם קיבל 30 מנדטים, יורד ב- 2 מנדטים – ל- 28.

מפלגת חדש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי, שבסקר הקודם הייתה המפלגה השלישית בגודלה, יורדת ב- 2 מנדטים ומקבלת 7 מנדטים בלבד. מספר מנדטים זהה מקבלות גם מפלגות העבודה (עלייה של מנדט אחד) ואיחוד מפלגות הימין ששומרת על יציבותה. הימין החדש של בנט ושקד עולה במנדט אחד – ל- 6.

באופן יחסית נדיר בסקרים המתפרסמים לאחרונה, יהדות התורה יורדת מ- 7 מנדטים ל- 6. ש"ס יורדת אף היא במנדט – מ- 6 ל- 5. מרצ מקבלת 5 מנדטים.

מפלגת רע"מ-בל"ד, שבסקרים אחרים מתנדנדת על גבול אחוז החסימה ובחלקם אינה עוברת אותו, דווקא מתחזקת בסקר זה – מ- 5 ל- 6 מנדטים. מהעבר הימני של המפה הפוליטית, גם ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וזהות של משה פייגלין עוברות – בניגוד לסקר הקודם – את אחוז החסימה, ומקבלות כל אחת 4 מנדטים. כולנו של משה כחלון נשארת עם 4 המנדטים שהיו לה בסקר הקודם. מפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס רחוקה מאוד מאחוז החסימה, וכמו בסקרים אחרים היא נשארת מחוץ לכנסת.

במאזן בין הגושים, הימין משפר בסקר זה את מעמדו בצורה ניכרת. בעוד בסקר הקודם הוא זכה ל- 61 מנדטים, בסקר זה הוא מקבל 64 מנדטים ופותח פער מול גוש השמאל-ערבים שנותר עם 56 מנדטים בלבד. מדובר בפער הגדול ביותר בין הגושים שנרשם בסקרים מאז תחילת מערכת הבחירות.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה