חדשות בעולם

התרסקות המטוס האתיופי: הקופסאות השחורות נשלחו לבדיקה בצרפת

רשות התעופה הפדרלית בארצות הברית הודיעה על החלטתה לקרקע את מטוסי הבואינג מדגמי 737 MAX

מטוס בואינג MAX-8 737(צילום: שאטרסטוק)מטוס בואינג MAX-8 737(צילום: שאטרסטוק)
אא

הקופסאות השחורות של מטוס הבואינג, שהתרסק בתחילת השבוע באתיופיה, נשלחו לבדיקה בפריז. כך מסרה חברת התעופה האתיופית "אתיופיאן אירליינס". הקופסאות, שאותרו ביום שני בזירת ההתרסקות, הועברו – על פי הודעת החברה – באמצעות משלחת אתיופית מיוחדת שיצאה לצרפת. הבדיקה תיערך על ידי הסוכנות לחקירות תאונות אוויריות של צרפת.

בהתרסקות המטוס האתיופי ביום ראשון בבוקר נספו כל 149 הנוסעים ו- 8 אנשי הצוות שהיו על סיפונו. בין הנספים שני אנשי עסקים ישראליים, אברהם מצליח ושמעון ראם ז"ל. בני משפחתו של מצליח ביקשו אתמול את עזרתם של נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו בהבאתם של יקירם לקבורה מהר ככל הניתן. ראש הממשלה שוחח אתמול בטלפון עם ראש ממשלת אתיופיה, אבייה אחמד עלי, וביקש ממנו לסייע בהכנסתם של צוותי זק"א לשטח ההתרסקות. עלי אמר כי יסייע בנושא. סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי בני משפחותיהם של הנספים יצאו הבוקר מאדיס אבבה לאזור ההתרסקות, וזאת לאחר שעד כה מנעו מהם הרשויות להגיע אל המקום.

המטוס שהתרסק הינו מטוס חדש מדגם 737 MAX-8 של חברת בואינג, שהחל לפעול לפני מספר חודשים. הקשר עם המטוס, שהמריא מאדיס אבבה, נותק כעבור 6 דקות בלבד. "אתיופיאן אירליינס" מסרה כי לפני ניתוק הקשר, הספיק הטייס לדווח שיש לו בעיות בשליטה על המטוס ועל רצונו לחזור לנמל התעופה. מטוס מדגם דומה, שהיה בבעלות חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר", התרסק בסוף חודש אוקטובר 2018. הקשר עם המטוס ניתק 13 דקות לאחר שהמריא מג'קרטה בדרכו לאיי בנגקה-בליטונג. 189 הנוסעים ואנשי הצוות נספו בהתרסקות.

רשות התעופה הפדרלית בארצות הברית (FAA) הודיעה אתמול על קרקועם של מטוסי הבואינג מדגמי 737 MAX. בהודעה צוין כי ההחלטה התקבלה "כתוצאה מתהליך איסוף הנתונים ומידע חדש שנאסף באתר ההתרסקות ונותח, ובנוסף לכך נתוני לוויין חדשים שהתקבלו". לדברי הרשות, המידע מצביע על קווי דמיון בין התרסקות המטוס האתיופי לאסון ההתרסקות באינדונזיה. להודעתה של הרשות קדמה הכרזה של הנשיא דונלד טראמפ על הוצאת צו חירום לקרקועם של דגמי 737 MAX-8 ו- 737 MAX-9. מחברת בואינג, שמנייתה צנחה בימים האחרונים בכ- 11%, נמסר כי היא תומכת בהחלטה וממליצה לקרקע את כל המטוסים מדגם 737 MAX.

חברות תעופה רבות וכ- 50 מדינות הודיעו עד כה על השעיית הטיסות בדגם המטוס שהתרסק. בין המדינות הראשונות לעשות זאת הייתה סין. בשעות האחרונות הצטרפו לרשימה ברזיל, פנמה, מקסיקו ויפן. שר התחבורה ישראל כץ אמר אמש – בראיון לחדשות 13 –  כי בעקבות ההודעה האמריקנית הוא ינחה את רשויות התעופה שלא לאפשר את כניסתן של מטוסים מדגם 737 MAX-8 לשטחה האווירי של ישראל.

תגיות:אתיופיההתרסקות מטוסבואינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה