חדשות בארץ

בקבוק תבערה נזרק לעבר שוטרים בהר הבית

שוטר נפצע באורח קל משאיפת עשן ופונה לקבלת טיפול רפואי. כוחות תגבור משטרתיים פרצו להר הבית וביצעו מעצרים. המשטרה סגרה את ההר לכניסת מוסלמים עד להודעה חדשה

הר הבית והכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הר הבית והכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בקבוק תבערה נזרק בצהריים (שלישי) לעבר עמדת המשטרה בהר הבית. שוטר נפצע באורח קל משאיפת עשן, ופונה לקבלת טיפול רפואי. כוחות תגבור של המשטרה פרצו להר הבית ועצרו מספר פלסטינים בחשד למעורבות בהשלכת הבקבוק. המשטרה סגרה את ההר לכניסת מוסלמים עד להודעה חדשה, ובמקום פרצו עימותים בין המוסלמים לשוטרים.

מהמשטרה נמסר כי "מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, שמפקד על האירוע הנחה על הוצאת כלל הנוכחים בשטח הר הבית וסגירתו למטרת ביצוע פעולות וסריקות לאיתור אמצעים נוספים. במהלך החיפושים בהר הבית אותרו על ידי השוטרים מספר מיכלים שהכילו חומרים דליקים באזורים שונים, כוורות זיקוקים ובקבוקי תבערה. למעלה מ- 10 חשודים נעצרו, חלקם קושרים את עצמם לאירוע. החקירה והחיפושים בשטח הר הבית נמשכים". במשטרה הדגישו כי "הכוחות ערוכים בשטח הר הבית וסמטאות העיר העתיקה ומזרח ירושלים בכדי למנוע, לסכל ולהגיב לכל ניסיון להפר את הסדר הציבורי על רקע האירוע החמור שהתרחש בשטח הר הבית".

מלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יצאה הודעת גינוי ל"הסלמה הישראלית המסוכנת במסגד אל-אקסא". ההודעה קראה לקהילה הבינלאומית "להתערב באופן דחוף כדי למנוע את ההסלמה.

מוקדם יותר היום, דחה בית משפט השלום בירושלים את בקשת המדינה להוציא צו לסגירת מתחם שער הרחמים, שנפרץ שלא כחוק על ידי אנשי הווקף. המדינה ביקשה לסגור את המבנה מסיבות ביטחוניות. השופטת דורית פיינשטיין קבעה בהחלטתה כי לאור המשא ומתן שמתנהל בימים אלו בין ישראל וירדן למציאת פתרון למשבר, יש להשאיר את המצב הקיים כעת על כנו.

כזכור, בחודש שעבר יזם הווקף המוסלמי בהר הבית את פרוץ המשבר, כאשר פרץ למתחם שער הרחמים (באב אל-רחמה), שנסגר בשנת 2003 בהוראת בית משפט. תוך הפרה בוטה של הססטוס קוו, החלו אנשי הווקף בשיפוצים במבנה הממוקם במתחם, הכניסו ציוד - כולל שטיחי תפילה - ולמעשה הפכו אותו למסגד נוסף על ההר. מאחורי הקלעים מתנהלים מגעים בין ישראל וירדן כדי לפתור את המשבר, כשעל פי הידוע ישראל דורשת את פינויו של המתחם וסגירתו. גורמים מדיניים הבהירו כי ישראל לא תסכים להפיכת המתחם למסגד נוסף, וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר הנחיה ברוח זו לגורמי האכיפה המשטרתיים. נכון לעכשיו לא הושגו הסכמות סופיות בשיחות עם ירדן, אך על פי חלק מהדיווחים מסתמן כי ישראל תתיר לווקף להכניס למתחם חומרים שונים כדי לערוך בו שיפוצים.

ברשימת איחוד מפלגות הימין נמסר בתגובה להשלכת בקבוק התבערה בהר הבית כי האירוע החמור הינו "פועל יוצא של ההפקרות ואוזלת היד בשער הרחמים בשבועות האחרונים". בהודעה נאמר עוד, כי "כאשר מגמגמים באכיפת הריבונות בהר הבית, כאשר חוזרים ומדברים על תכניות שלום הזויות - הטרור מרים ראש. על שרי הקבינט להתכנס מיידית ולממש את אחריותם למלחמה בטרור ובפגיעה המתמשכת בריבונותנו בירושלים בירת ישראל. מי שלא מסוגל לעשות זאת ייאלץ בסופו של דבר להתמודד עם אלימות רצחנית הרבה יותר מבקבוק תבערה".

(עודכן: 16:55)

תגיות:הר הביתמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה