חדשות בעולם

בלגיה: מאסר עולם למחבל שביצע את הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל

מהדי נמוש, יליד צרפת ממוצא אלג'יראי, הורשע בביצוע מתקפת הטרור, במהלכה נרצחו שני בני זוג מישראל ושני עובדי המוזיאון

הכניסה למוזיאון היהודי בבריסל, לאחר הפיגוע (צילום: שאטרסטוק)הכניסה למוזיאון היהודי בבריסל, לאחר הפיגוע (צילום: שאטרסטוק)
אא

חבר מושבעים בבריסל גזר הלילה (שלישי) מאסר עולם על המחבל מהדי נמוש, שביצע את פיגוע הירי במוזיאון היהודי של בלגיה ב- 24 במאי 2014. בפיגוע נרצחו ארבעה בני אדם: בני הזוג עמנואל ומרים ריבה הי"ד, אזרחי ישראל, עובד המוזיאון אלכסנדר סטרנס, ודומיניק סבריה – אזרחית צרפתיה שעבדה במקום כמתנדבת.

המחבל, בן 33, יליד צרפת ממוצא אלג'יראי, חדר אל המוזיאון היהודי בבריסל והחל לירות לכל עבר באקדח וברובה סער מדגם קלשניקוב. הוא הצליח לברוח מהזירה ולחצות את הגבול לצרפת, אך נתפס כעבור מספר ימים בעיר מרסיי. חודשיים לאחר מכן הוא הוסגר לבלגיה. משפטו נפתח בחודש דצמבר האחרון. בשבוע שעבר הוא הורשע בביצוע הפיגוע מתוך מניעים אנטישמיים.

במהלך המשפט כפר המחבל באשמה וסירב להביע חרטה. עורכי דינו טענו כי בני הזוג הישראלים היו סוכני מוסד, וכי מרשם הופלל במסגרת "מזימה", כלשונם, שרקמו מרגלים נגד ארגון הביון הישראלי. התביעה דחתה את טענות ההגנה ואמרה כי מדובר ב"בדיחה".

טרם צאתם של המושבעים להכריע את גזר דינו של המחבל, קרא להם התובע ייב מורו להטיל עליו עונש כבד: "אם הוא ייצא מהכלא, הוא יתחיל לרצוח שוב", הזהיר.

נמוש ביצע את התקפת הטרור לאחר שחזר משהות של מספר חודשים בסוריה, במהלכה חבר לארגוני טרור אסלאמיסטיים. למעשה, הוא היה הג'יהאדיסט האירופאי הראשון שביצע פיגוע לאחר חזרה משדות הקרב של מלחמת האזרחים בסוריה. בנוסף לפיגוע אותו ביצע בבריסל, הוא עומד לדין באשמת שותפות בחטיפתם של עיתונאים בסוריה. שני עיתונאים צרפתיים, שהוחזקו כבני ערובה בידי ארגון דאע"ש, זיהו אותו. הם העידו כי הוא התגלה כאנטישמי מלא שנאה, וכי במהלך תקופת שביים הוא עינה אותם.

שותפו לפשע של המחבל, נאסר בנדרר – אף הוא אזרח צרפתי – הורשע בשבוע שעבר על ידי חבר המושבעים באספקת כלי הנשק באמצעותם בוצע הפיגוע. הוא נידון ל- 15 שנות מאסר.

תגיות:בריסלטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה