חדשות בארץ

סקר: גנץ יורד, רוב לגוש הימין

בסקר שפורסם באתר "הארץ" נרשמת ירידה למפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד. גוש הימין חוזר ונוטל את ההובלה

(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

סקר חדש שפורסם הערב (מוצאי שבת) על ידי אתר "הארץ" מלמד על היחלשות ניכרת של מפלגת כחול לבן, על צמצום הפער בינה לבין הליכוד, ועל כך שגוש הימין שב ונוטל את ההובלה מול השמאל.

מתוצאות הסקר – שנערך ביום חמישי האחרון על ידי מכון "דיאלוג" בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס – עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד הייתה זוכה ל- 31 מנדטים. על פי סקר זה, כחול לבן תהיה אומנם המפלגה הגדולה בכנסת, אך מדובר בצניחה משמעותית לעומת סקרים אחרים בתקופה האחרונה שניבאו לה בין 35 ל- 38 מנדטים.

למרות כתב החשדות שפרסם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הליכוד שומר על יציבות ומקבל בסקר 28 מנדטים – 3 בלבד פחות מכחול לבן. מפלגת העבודה זוכה ל- 10 מנדטים, ותהיה המפלגה השלישית בגודלה. מפלגת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי מקבלת 9 מנדטים.

החתימה על הסכם הבלוק הטכני בין מפלגות הימין הדתי מסתמנת כצעד שמוכיח את עצמו: הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית נחלצות מאימת אחוז החסימה ומקבלות במשותף 8 מנדטים. הימין החדש של בנט ושקד מתאושש קלות ומקבל 7 מנדטים.

יהדות התורה ממשיכה לשמור על יציבותה בסקרים, וזוכה גם בסקר זה ל- 7 מנדטים. ש"ס, לעומת זאת, יורדת קלות ל- 5 מנדטים. מרצ ורע"ם-בל"ד מקבלות כל אחת 4 מנדטים. כולנו של שר האוצר משה כחלון, הנאבקת בסקרים על מקומה בכנסת, עוברת בסקר זה את אחוז החסימה וזוכה ל- 4 מנדטים. כבסקרים אחרים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וגשר של אורלי לוי אבקסיס נותרות מחוץ לכנסת.

על פי חלק מהסקרים, נראה כי הפתעת בחירות 2019 תהיה מפלגת זהות של משה פייגלין. גם בסקר "הארץ" עוברת זהות את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים.

בשורה התחתונה: גוש השמאל-ערבים מחזיק, על פי הסקר, ב- 57 מנדטים בלבד. לרשותו של נתניהו, לעומת זאת, יעמדו 63 מנדטים, וזאת באם פייגלין יסכים להצטרף לקואליציה בראשות הליכוד. כזכור, בתקופה האחרונה הצהיר ראש מפלגת זהות כי מבחינתו אין הבדל בין הליכוד לכחול לבן.

תוצאות סקר "הארץ" מצטרפות לסקר שפורסם אתמול ב"ישראל היום" ובערוץ i24NEWS, שגם בו איבדו גנץ ולפיד גובה רב וצנחו ל- 33 מנדטים. כחול לבן אומנם הובילה בסקר זה בפער ניכר של 7 מנדטים על פני הליכוד, אולם במאזן בין הגושים קיבל גוש השמאל-ערבים 58 מנדטים בלבד, לעומת גוש הימין-חרדים שיחד עם פייגלין זכה ל- 62 מנדטים.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה