חדשות בארץ

סקר חדש: גנץ ונתניהו יורדים, יתרון לימין מול השמאל

בסקר שפורסם ב"ישראל היום" ובערוץ i24NEWS, שתי המפלגות הגדולות נחלשות אך המאזן בין הגושים נשמר לטובת יתרון לימין

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר מנדטים חדש שפורסם הבוקר (שישי) מלמד על היחלשותן של מפלגות כחול לבן והליכוד, תוך שהמאזן בין הגושים נשמר – עם יתרון לגוש הימין-חרדים מול השמאל-ערבים.

מנתוני הסקר – שפורסם ב"ישראל היום" ובערוץ i24NEWS, ונערך על ידי מכון "מאגר מוחות" – עולה כי בני גנץ ויאיר לפיד מאבדים גובה: מפלגת כחול לבן, שבסקר קודם של המכון לפני שבוע רשמה שיא של 38 מנדטים, צונחת ל- 33. הליכוד, שירד בשבוע שעבר ב- 2 מנדטים – ככל הנראה בעקבות פרסום כתב החשדות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו – ממשיך להפגין חולשה, ומקבל 26 מנדטים.

בצד השמאלי של המפה הפוליטית, מפלגת העבודה ומרצ מתחזקות על חשבונה של כחול לבן – העבודה עולה במנדט ל- 8 מנדטים, ומרצ קופצת ב- 2 מנדטים ומקבלת אף היא 8 מנדטים. רשימת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עולה ב- 2 מנדטים והופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 9 מנדטים, בעוד רע"ם-בל"ד נותרת מחוץ לכנסת כמו בסקר הקודם.

מהעבר השני של הספקטרום הפוליטי – "איחוד מפלגות הימין" נחלשת קלות ל- 8 מנדטים. "הימין החדש" שומר על יציבות עם 8 מנדטים. כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון מצליחה גם בסקר הנוכחי לעבור את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. יהדות התורה מזנקת ב- 2 מנדטים – ל-  8, בעוד ש"ס נחלשת ב- 2 מנדטים ומקבלת 4 בלבד.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן ממשיכה להידרדר, וכעת היא רחוקה מאוד מאחוז החסימה – עם אחוז אחד בלבד מקולות המשיבים לסקר. גם מפלגות גשר של אורלי לוי אבקסיס ויחד של  אלי ישי שומרות על העקביות השלילית בסקרים ונשארות מחוץ לכנסת. מפלגת זהות של משה פייגלין, שבשבוע שעבר נותרה מתחת לקו האדום של אחוז החסימה, מצליחה לטפס מעליו ומקבלת 4 מנדטים.

בסיכום גושי, לא חל שינוי מהסקר הקודם: גוש השמאל בצירוף המפלגות הערביות מקבל 58 מנדטים בסך הכל. בהנחה שפייגלין – בניגוד להצהרותיו בתקופה האחרונה, לפיהן אין הבדל בין הליכוד לכחול לבן – ילך עם נתניהו ולא עם גנץ, הרי שלרשותו של נתניהו יעמדו במצטבר 62 מנדטים, והוא יוכל להרכיב את הממשלה הבאה.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה