מעניין

מדהים איך הצליח מנהיג ’שחור’ להשתלט על ארגון ניאו-נאצי ולהפוך אותו ל... פרו יהודי?

כתבה שהתפרסמה השבוע בעיתון הפופולרי 'וושינגטון פוסט' חשפה את סיפורו המדהים של ג'יימס הרט סטרן - פעיל חברתי אפרו-אמריקני שהצליח לחדור לארגון ניאו-נאצי ולהפוך אותו לפרו-יהודי. כיצד עלה הרעיון במוחו? גם אתם תהיו מופתעים כשתקראו את זה 

בעיגול: ג'יימס הרט סטרן (צילום מסך מתוך יוטיוב)בעיגול: ג'יימס הרט סטרן (צילום מסך מתוך יוטיוב)
אא

כתבה שהתפרסמה השבוע בעיתון הפופולרי 'וושינגטון פוסט' חשפה את סיפורו המדהים של ג'יימס הרט סטרן - פעיל חברתי אפרו-אמריקני שהצליח לחדור לארגון ניאו-נאצי ולהפוך אותו לפרו-יהודי.

מדובר באחת התנועות הניאו-נאציות הלבנות הגדולות בארה"ב, שבעבר נשלטה על ידי אדם בשם ג'ף שופ (באנגלית: Jeff Schoep). בראיונות לכלי התקשורת בארה"ב סיפר סטרן בן ה-54 כי כבר בתחילת דרכו בארגון, לאחר שהצליח להסתנן אל תוכו בעורמה - הציב לו למטרה להילחם באג'נדה שקוראת לשנאה והשמדה של יהודים ושחורים. 

מאין צץ הרעיון המהפכני הזה, ומדוע? על כך סיפר שופ כי הכל התחיל מהרגע שבו חלק את אותו תא מאסר עם ניאו-נאצי. "הבנתי שאם אני רוצה לחסל את השורש, אני צריך להגיע למנהיג", סיפר. כשהשתחרר מהכלא החליט סטרן לפעול להגשמת התוכנית שלו, ופנה אל שופט מחוזי במדינת וירג'יניה - בבקשה לארגן חקירה שתחקור את פשעיו של שופ. 

בתגובה לשאלה כיצד הצליח להסתנן לארגון, ומאוחר יותר אף להחליף את מנהיגו - סיפר סטרן כי הברירה היחידה שעמדה לרשותו הייתה להשתמש במניפולציות שיגרמו לחברי הארגון להאמין שהוא בצד שלהם. "אני לקחתי לידי פרויקטים רבים של הארגון, אבל זה היה רק כדי לוודא ש-45 שנות שלטון הטרור על האנושות תהיה מאחורינו", אמר והוסיף כי אין בכוונתו להוביל את הארגון, ובטח לא בקונספט הקיים.

"כל המטרה שלי היא לחסום את הפעולות האלימות של הארגון, לפרק אותו לחלוטין ולבסוף - להשתמש באתר האינטרנט שלו כדי להזרים סרטים על העבדות בארה"ב ושואת יהודי אירופה".

 

"לא הייתה לי שום בעיה לקבל את טיפשותו ולנצל אותה"

לדברי סטרן, הוא ושופ משוחחים זה למעלה מחמש שנים, והמנהיג הניאו-נאצי סיפר לו כי הוא מתכוון לפרק את הקבוצה - כדי שלא יישא באחריות על תביעת ענק שעומדת כעת על הפרק.

"זה הפחיד אותי שהוא התכוון להתנער מאחריות של פשעים שנמשכו במשך 45 שנה", אמר סטרן. "אמרתי לו: 'אל תפרק אותו כדי שמישהו אחר יוכל להשתמש בו. תן לי את הארגון, ואני מבטיח לא לאכזב אותך. הוא כמובן ניסה לבצע כמה תמרונים אסטרטגיים שדיברו על כמה שהוא פועל בחוכמה בצעד הזה, אבל לא הייתה לי שום בעיה לקבל את טיפשותו ולנצל אותה - כדי להיפטר מהקבוצה למען האנושות".

כעת, גם אם מישהו ינסה להקים לתחייה את האג'נדה של הארגון (שראשי התיבות שלו הן NSM) מהאפר שלה - סטרן אומר שבקרוב מאוד יהיה צו משפטי שיאסור זאת. "אני קורא לקהילה היהודית בארה"ב לעבוד איתי על האתר, כדי שיוכלו לתת לי את החינוך וההמלצות המתאימות מה כדאי לשים באתר הזה כדי שאנשים יוכלו להיחשף לאמת על מה שעבר על העם היהודי בזוועות השואה, והג'נוסייד שהם חוו על בשרם", סיכם סטרן. 

תרגום מאנגלית: שירה כהן

תגיות:מנהיגארגוןשואהניאו נאצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה