חדשות בארץ

נתניהו הכריז על ערוץ הטלוויזיה "אל-אקסא" כארגון טרור

ראש הממשלה חתם על הצו המכריז על הערוץ העזתי של החמאס כארגון טרור, וזאת בעקבות חשיפת השב"כ כי הארגון עושה שימוש בערוץ כדי לגייס פעילי טרור לשורותיו

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
(צילום: תקשורת שב"כ)(צילום: תקשורת שב"כ)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, חתם הבוקר (רביעי) על צו המכריז על ערוץ הטלוויזיה של החמאס, "אל-אקסא", כעל ארגון טרור על פי חוק המאבק בטרור. החלטתו של נתניהו התקבלה על רקע המלצתם של שירות הביטחון הכללי והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון (מט"ל), בהמשך לחשיפת שב"כ על השימוש שעושה החמאס בערוץ כדי לגייס פעילי טרור לשורותיו.

בעליו של ערוץ "אל-אקסא" הוא פתחי חמאד, בכיר חמאס אשר שימש בעבר כשר הפנים של ממשל חמאס בעזה. בהודעה שנמסרה ממשרד הביטחון נאמר כי חמאד רותם את שידורי הערוץ לצורך קידום מטרותיו של ארגון הטרור. השימוש בערוץ נעשה באופן שוטף וגלוי בשידורי הסתה מתמשכים – קריאות לימי זעם ואלימות נגד ישראל וקריאות לציבור הפלסטיני לפגוע באזרחים ישראלים.

בחודש שעבר התיר השב"כ לפרסום כי חשף לאחרונה ניסיונות של יחידה חשאית של החמאס ברצועת עזה לגייס לפעילות טרור פלסטינים המתגוררים ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. במהלך החקירה נעצרו מספר פעילים של הארגון, שגילו בחקירותיהם כי החמאס עשה שימוש בערוץ "אל-אקסא" כדי לגייסם ולהפעילם לביצוע פיגועי טרור. מהחקירה עלה כי שדרנים וכתבים של הערוץ העזתי פועלים כחלק בלתי נפרד מהזרוע הצבאית של החמאס, שנעזרת בהם להעברת מסרים סמויים במסגרת שידורי הערוץ. מסרים אלו נועדו לאמת למגויסים הטריים מיהודה ושומרון כי הפעילות אליה גויסו אכן מבוצעת בהכוונת פעילי חמאס מרצועת עזה. בין מעבירי המסרים מעל מסכי "אל-אקסא" נמצאים אסלאם בדר, תושב ג'בליה, וראג'י המס המתגורר בעזה – שניהם פעילי חמאס ושדרנים מוכרים בערוץ.

(וידיאו: תקשורת שב"כ)

שיטת הפעולה להעברת המסרים הייתה שימוש בקודים ששולבו בשידורי "אל-אקסא" לאחר שהוסכם עליהם מראש בין איש החמאס בעזה למגויס מיהודה ושומרון. באחד המקרים, כדי להוכיח לפעיל מגויס ביהודה ושומרון שהוא אכן משוחח עם פעיל חמאס מרצועת עזה, נאמר לו מבעוד מועד לצפות בשידורי ערוץ "אל-אקסא" במועד ספציפי, בו השדרן בטלוויזיה אמור להניח כוס שתייה בתחילת השידור ולומר משפט מתוך שיר. באמצעות הצפייה בשידור קיבל למעשה הפעיל ביהודה ושומרון אישור לדברים שנמסרו לו על ידי פעיל החמאס העזתי. במקרה אחר, איש חמאס ניסה לגייס פעיל דרך אתר אינטרנט ולהפעילו. כדי להוכיח את זהותו כגורם חמאס, הוא הנחה את המגויס לצפות בתוכנית מסוימת בערוץ, שבמהלכה השדרן שעונד שעון על יד שמאל יעביר את השעון ליד ימין ולאחר הפרסומות יאמר משפט מסוים שתואם מראש עם המגויס.

כזכור, הבניין בו שכנו אולפני ערוץ "אל-אקסא" בעיר עזה הוחרב בהפצצה של חיל האוויר בחודש נובמבר האחרון. השימוש של אנשי הזרוע הצבאית של חמאס בערוץ למטרות טרור היווה נדבך משמעותי בהחלטה לשטח את הבניין.

תגיות:חמאסשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה