חדשות בארץ

בן גביר לחבר הכנסת עיסאווי פריג’: לך למרמרה

הדיון בוועדת הבחירות המרכזית על פסילתם של אנשי עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, הופסק לזמן קצר בעקבות מהומה שפרצה בו

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
בן ארי ובן גביר בדיון בוועדת הבחירות, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בן ארי ובן גביר בדיון בוועדת הבחירות, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מהומה פרצה היום (רביעי) בוועדת הבחירות המרכזית, בדיון בעתירה שהוגשה על ידי התנועה הרפורמית וחברות הכנסת תמר זנדברג (מרצ) וסתיו שפיר (העבודה) בדרישה לפסול את מועמדותם לכנסת של מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, אנשי מפלגת עוצמה יהודית.

חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) התפרץ בצעקות לדבריו של בן גביר, שהגיב: "את ההצגות שלכם אל תעשו כאן, אתם תומכי טרור. לך למרמרה". יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, הפסיק את הדיון לזמן קצר. עם חידושו, הודיע מלצר כי מי שיפריע מקרב הקהל יוצא מיידית מהאולם, בעוד חברי הוועדה שיפריעו יוצאו לאחר מתן שתי אזהרות.

בתחילת הדיון הגיש בן גביר לשפיר כתב תביעה נגדה ונגד חברת הכנסת מיכל בירן (העבודה). כתב התביעה הועבר הבוקר לבית משפט השלום בירושלים. בן גביר ובן ארי תובעים את שתי חברות הכנסת על כך שאמרו לפני מספר ימים כי אנשי עוצמה יהודית הם "נאצים". סכום התביעה עומד על סך 500 אלף שקלים. שפיר סירבה לקבל את כתב התביעה מידיו של בן גביר.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה הגיש אמש לוועדת הבחירות את חוות דעתו, לפיה יש לפסול את ריצתו של בן ארי לכנסת, וזאת בעילה של הסתה לגזענות. באשר לבן גביר, טען היועץ כי "אף שמצבור הראיות בעניינו מטריד ביותר, והוא התקרב לתחום המונע התמודדות בבחירות לכנסת, הרי שנוכח המבחנים המחמירים שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון לפסילתו של מועמד לבחירות, דינה של הבקשה בעניינו להידחות".

בראיון הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן כאן רשת ב', אמר בן ארי כי מנדלבליט עשה עבודה רשלנית: "היועמ"ש בעיקר העתיק והדביק וכתב דברי הסתה ושטנה. התנועה הרפורמית עובדת כנראה כבר המון זמן עם עשרות תחקירנים ששלפו שניים או שלושה משפטים שלי. אסור להם לשקר, הם צריכים להביא את התמליל כולו. מדובר ביועץ משפטי רשלן מארץ הרשלנים, הוא לא בדק את הקלטות. הוא לא בדק שאני אומר שוב ושוב שאני מדבר על האויב ולא עושה הכללה. זה נאמר פעם אחר פעם".

"על הציטוטים החלקיים שנוח לו הוא פסל אותי, ולא עשה את העבודה היסודית שנדרשת ממשפטן ברמה כמוהו", הוסיף בן ארי. "אחמד טיבי משבח ומהלל שהידים ואומר שזו פסגת העולם. מתנועת בל"ד יצאו טרוריסטים אחד אחרי השני. את חנין זועבי שהייתה על המרמרה – הוא הכשיר לכנסת פעמיים, אבל בן ארי הוא הגזען, הוא הסכנה למדינת ישראל. הציבור לא יכול לקבל את העיוות הזה".

בראיון לרדיו "גלי ישראל" אמר בן גביר כי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן "שמו איקס", כלשונו, על אנשי עוצמה יהודית מהרגע שבו הביעו את רצונם לקבל מקום בוועדה למינוי שופטים: "על ההתבטאויות של עופר כסיף היועמ״ש לא שמע? פסטיבל של צביעות, היועמ״ש והפרקליט רוצים לנהל את המדינה, הם יודעים שבאנו לעשות שינוי –  והם מפחדים".

תגיות:איתמר בן גבירבחירות 2019עוצמה יהודיתמיכאל בן ארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה