חדשות יהדות

בשורות טובות: רבה הראשי של ארגנטינה שוחרר מבית החולים

הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ארגנטינה, שוחרר מבית החולים לאחר שהותקף בשבוע שעבר על ידי פורעים שחדרו לביתו

  • כ"ח אדר א' התשע"ט
הרב גבריאל דוידוביץ' (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)הרב גבריאל דוידוביץ' (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ, שוחרר אתמול (שני) מבית החולים, לאחר אשפוז בן שמונה ימים. במקביל, המשטרה המקומית עדיין לא קבעה האם מדובר באירוע על רקע פלילי או לאומני.

יצוין כי בתחילה נראה היה כי הרקע לאירוע אנטישמי, אך עם התקדמות החקירה נראה כי הרקע פלילי. יצוין כי בחודשים האחרונים קיבל הרב דוידוביץ' איומים על חייו. זאת על רקע 'גט כפוי' בו היה מעורב כדיין, כאשר לאחרונה נקטו המאיימים בתאריך ה-24 לחודש, כתאריך יעד של התקיפה.

התקיפה אירעה בשבוע שעבר, בלילה שבין מוצ"ש ליום ראשון, כאשר חבורת פורעים חדרה לביתו בשעה 2:00 בלילה ותקפה באלימות אותו באלימות רבה. הפורעים אמרו לרב במהלך התקיפה: "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית". בנוסף, שדדו מהבית חפצים יקרי ערך, ואף קשרו את רעייתו של הרב.

התקיפה האכזרית גרמה לפציעתו הקשה של הרב דוידוביץ', לפגיעה בריאותיו ולשברים בצלעות. הרב אושפז בבית החולים דיאגנוסטיקו למשך 8 ימים, וכעת הוא שוחרר למנוחה בביתו שברובע אונסה בבואנוס איירס.

לאחר התקיפה הושמעו גינויים רבים למעשה מצד המערכת הפוליטית בישראל והן מצד בכירי הממשל בארגנטינה. נשיא ארגנטינה, מאורסיו מאקרי, גינה את התקיפה וכתב, כי "אנו מלווים את הרב בתהליך ההתאוששות ותומכים בהמשך החקירה על מנת למצוא את האחראים למעשה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, אמר בעקבות התקרית החמורה: "האנטישמיות מרימה ראש במדינות אירופה, בארה"ב והלילה הרימה את ראשה האפל בארגנטינה. הקורבן הפעם- הרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ׳ שהוכה בביתו ואושפז במצב קשה. אדרוש הבוקר ממשלת ארגנטינה לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את התוקפים ולהגן על יהודי ארגנטינה".

תגיות:ארגנטינה'הרב גבריאל דוידוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה