חדשות יהדות

אנטישמיות מחרידה בארגנטינה: הרב הראשי הותקף. מצבו קשה

אלמונים פרצו אל ביתו של הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ארגנטינה, והכו באכזריות אותו ואת אשתו. הרב מאושפז בבית החולים כשמצבו קשה

  • כ"א אדר א' התשע"ט
ארגנטינה (צילום: shutterstock)ארגנטינה (צילום: shutterstock)
אא

רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', הותקף אתמול (שני) על ידי אלמונים שפרצו לביתו בבואנוס איירס. התוקפים הכו באכזריות את הרב דוידוביץ', והוא מאושפז בבית החולים במצב קשה.

על פי הדיווח בכלי תקשורת מקומיים, התקיפה אירעה סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר. האלמונים פרצו לביתו של הרב, גנבו כסף וחפצים אישיים יקרי ערך והכו גם את אשתו. על פי הדיווח, האלמונים אמרו לרב: "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית".

מן הקהילה היהודית בארגנטינה נמסר כי "המעשים ללא ספק מדליקים נורת אזהרה. הקהילה דורשת מהרשויות הבהרות מידיות בנוגע לאירוע".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, אמר בעקבות התקרית החמורה: "האנטישמיות מרימה ראש במדינות אירופה, בארה"ב והלילה הרימה את ראשה האפל בארגנטינה. הקורבן הפעם- הרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ׳ שהוכה בביתו ואושפז במצב קשה. אדרוש הבוקר ממשלת ארגנטינה לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את התוקפים ולהגן על יהודי ארגנטינה".

מארגון AMIA נמסר כי נוצר קשר עם גורמים בממשל וכוחות הביטחון, בכדי לחקור את האירוע האלים ולאתר את השודדים. הרב דוידוביץ אושפז בכדי לטפל בחבלות שבגופו.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הגיב למעשה הנפשע בארגנטינה. "שולח בבוקר קשה זה איחולי החלמה לרב דוידוביץ', רב הקהילה היהודית בארגנטינה ורעייתו שהוכו באכזריות בביתם. בזבל האנושי שמקורו ומניעיו בשנאת יהודים חובה להילחם עד חורמה. הסוכנות היהודית יחד עם הממשלה וארגונים יהודיים נוביל מאמץ בינלאומי למלחמה בנגע הנורא המרים ראש בצורה מדאיגה ביותר''.

יצוין כי האנטישמיות בארגנטינה עולה דרגה. במקביל לתקיפתם של הרב והרבנית, חולל בית קברות יהודי בעיר סאן לואיס שבצפון המדינה. 9 קברים ספגו את הוונדליזם. לא ידוע על מעצרים בשלב זה.

אנא התפללו לרפואתו של הרב גבריאל דוידוביץ' בתוך שאר חולי ישראל:

פרק ו'

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) ה' אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי ה' כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי ה' כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) ה' עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה ה' חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע ה' קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע ה' תְּחִנָּתִי ה' תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

פרק כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ ה' בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אלקי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אלוקינו נִדְגֹּל יְמַלֵּא ה' כל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ ה' מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ה' אלוקינו נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) ה' הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

תגיות:תקיפהארגנטינה'הרב גבריאל דוידוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה