חדשות בעולם

תקיפת רבה של ארגנטינה נחקרת כשוד ולא כפשע שנאה

בהודעת המשטרה נכתב כי היא חוקרת את המקרה החמור כשוד וכניסיון חטיפה ולא כפשע שנאה. השר היהודי בממשלת ארגנטינה: "צריך לתת למשטרה זמן כדי לחקור מה קרה"

הרב דוידוביץ לצדו של ראש הממשלה נתניהו בביקורו בארגנטינה, ספטמבר 2017 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ / פלאש 90)הרב דוידוביץ לצדו של ראש הממשלה נתניהו בביקורו בארגנטינה, ספטמבר 2017 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ / פלאש 90)
אא

המשטרה בארגנטינה חוקרת את תקיפת רבה של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', כמקרה שוד וחטיפה, ולא על רקע אנטישמיות. כך דווח אתמול (שלישי) בעיתון "לה נסיון" המקומי.

בראיון שנתן השר לאיכות הסביבה, סרחיו ברגמן, לעיתון 'הארץ' הוא אומר כי "אין עדיין עדויות ברורות לכך שמדובר במעשה אנטישמי ויש להמתין לסיום החקירה. כשפושעים מזהירים את קורבנותיהם כי הם יודעים שמדובר ברב של הקהילה היהודית, ההנחה היא שאנטישמיות כרוכה במעשה. גם אם מדובר בשוד, ובפרט לאור האלימות הקשה, הברוטלית, המופרזת, שהם נקטו". עם זאת השר ברגמן הוסיף כי "אין ספק שיש עלייה במדינות שונות במספר התקריות האנטישמיות המבודדות, ויש להתייחס לכך כאל סימן אזהרה. בנוסף לכך, יש את התפשטות האנטי-ציונות שהיא ביטוי לאנטישמיות".

בראיון לגלי צה"ל, אמר הרב שלמה טאוויל, רבה של מקסיקו, כי הוא אינו בטוח לחלוטין שהרב הותקף על רקע אנטישמי, על אף הידיעה כי תוקפי הרב ציינו כי הם יודעים שהוא רב יהודי. הרב טאוויל סיפר: "אחרי התקיפה הוא לא היה עדיין בטיפול נמרץ, התקשרתי ובנו ענה לי. ביקשתי לדבר איתו ושוחחתי עם הרב אולי דקה, ואז אמר שהוא חלש ושהוא לא יכול לדבר. אני לא יכול להיות בטוח ב-100% שזה פשע אנטישמי, אבל ממשיכים לגלות דברים שנוגעים לפשעים כאלו, גם לפיגוע בשגרירות, ואולי יש קשר".

יו"ר ארגון הקהילות היהודיות בארגנטינה, חורחה קנובלוביץ, דוחה את הדברים וטוען כי העובדה שהרב נשדד מהווה למעשה מסווה לאנטישמיות: "התקיפה היא על רקע אנטישמי. בעולם יש הרבה מקום לבורות. היכן שיש בורות ובורים יש מקום לאנטישמים. השוד והגניבה הם רק מסווה לתקיפה האנטישמית".

נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מאקרי, גינה את המעשה ואמר כי הוא מצפה שרשויות החוק יאתרו את האחראים למעשה.

כזכור, לפי דיווחים בכלי התקשורת בארגנטינה, תוקפיו של הרב שדדו חפצים יקרי ערך תוך שהם מציינים בפניו: "אנחנו יודעים שאתה רב הקהילה היהודית". עם זאת, אשת הרב שנכחה בבית לא הותקפה על ידם.

תגיות:ארגנטינה'הרב גבריאל דוידוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה